Hejsan.
Vi har precis lagt ny matta/tapet i badrummet och hade planer på att sätta upp nya duschdörrar.
Dock så var det en rundad murad klack mot golv/tak och denna verkar ställa till det för oss.
Eftersom duschdörrarna även ska vila mot golvet så går inte detta pga klacken.
Hur löser man detta på smidigast sätt?
Alt1. Stadga upp under cylindern går ju men då kommer dörrarna högre upp.
Alt2. Bygga ut en bit från väggen, men hur kommer detta se ut?
Några andra ideer?
Vi har precis lagt ny matta/tapet i badrummet och hade planer på att sätta upp nya duschdörrar.
Dock så var det en rundad murad klack mot golv/tak och denna verkar ställa till det för oss.
Eftersom duschdörrarna även ska vila mot golvet så går inte detta pga klacken.
Hur löser man detta på smidigast sätt?
Alt1. Stadga upp under cylindern går ju men då kommer dörrarna högre upp.
Alt2. Bygga ut en bit från väggen, men hur kommer detta se ut?
Några andra ideer?
Antingen beställer du en smal glas skiva och fäster mot väggen och sätter sen dörren en bit ut. Det borde räcka med silikon mot väggen för att hålla den smala glasskivan på plats och den lär inte kosta många hundralappar...
Annars skulle jag slipa av så mycket som möjligt av hörnet och sen får du höja upp den så mycket som det behövs.
Mvh,
Anders
Annars skulle jag slipa av så mycket som möjligt av hörnet och sen får du höja upp den så mycket som det behövs.
Mvh,
Anders
Det tog mig bara 8 månader att få under ett stöd. Har under denna tiden inte haft nånting där under och duschdörrarna har stabilt hängt på plats.
Dock kände jag idag att nu måste man åtgärda detta och får något under så inte allt brakar ner. :x
Sagt och gjort så köpte jag mig ett dörrstopp
Sen måttade jag detta och skar till, lyfte duschdörrarna med en kofot för att få lite tryck på bitarna jag stoppade under.
Reslutatet blev så här:
Detta är väl inte korrekt enligt några byggstandarder. Men dörren har nu stöd och kollar man uppifrån så ser det helt original ut.
Detta kanske hjälper nån med samma problem.
Dock kände jag idag att nu måste man åtgärda detta och får något under så inte allt brakar ner. :x
Sagt och gjort så köpte jag mig ett dörrstopp
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sen måttade jag detta och skar till, lyfte duschdörrarna med en kofot för att få lite tryck på bitarna jag stoppade under.
Reslutatet blev så här:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Detta är väl inte korrekt enligt några byggstandarder. Men dörren har nu stöd och kollar man uppifrån så ser det helt original ut.
Detta kanske hjälper nån med samma problem.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Standard eller inte, det funkar ju och är snyggt gjort! Och kostade väl bara några korvören.
Men vem har byggt med denna märkliga anslutning mellan golv och vägg?
Tur i alla fall att du inte försökte sätta kakel
Men vem har byggt med denna märkliga anslutning mellan golv och vägg?
Tur i alla fall att du inte försökte sätta kakel
Tätskiktet ser inte ut att må så bra.
KnockOnWood: Det var en klack/böj som dom lagt dit från början. Missade att bila bort denna när vi flyttade avloppet och när väl tapeten skulle på plats så var det försent. Är dock inget som jag stör mig på nu i efterhand.
Morten Alper: Inget fel på tätskiktet. Matta både på golv och vägg så det är tätt och fint.
Morten Alper: Inget fel på tätskiktet. Matta både på golv och vägg så det är tätt och fint.
Renoverare
· Skåne
· 8 522 inlägg
Med facit på hand så skulle ju precis som du själv skrev denna klacken bilats bort från början men det fungerar ju bra ändå.