28 966 läst · 8 svar
29k läst
8 svar
Pris på komplett tätskikt/våtrumsfolie 6 kvm badrum? *Brådskande*
Min hantverkare skulle idag beställa tätskiktet till mitt badrum 6 kvm på sin ordinarie firma där han har sina rabatter. Det ska bli LIP-system till 24kvm vägg + 6 kvm golv = 30 kvm tot
Duk, remsor & lim, fyra hörn, 12 rörmanchetter, och två till avloppsrören. Dvs inget onormalt!
10700 kr inkl moms och rabatt! Är detta verkligen rätt pris? Jag har bara huvudräknat lite på div hemsidor k-rauta mfl och stoppat vid 6-7000 kr?
Kom gärna med kommentarer kring detta och huruvida jag ska acceptera eller blåsa av?
Duk, remsor & lim, fyra hörn, 12 rörmanchetter, och två till avloppsrören. Dvs inget onormalt!
10700 kr inkl moms och rabatt! Är detta verkligen rätt pris? Jag har bara huvudräknat lite på div hemsidor k-rauta mfl och stoppat vid 6-7000 kr?
Kom gärna med kommentarer kring detta och huruvida jag ska acceptera eller blåsa av?
Jag gav bara ca 6000:- för komplett LIP-system till ca 4kvm badrum (1,9x1,8 meter)
Då var det tätskikt - folie, lim, manchetter.
Det var 2 säck flytspackel och en säck handspackel, och fästmassa till hela badrummet.
Leverantör sigro, det var för ca ett år sedan och dom hade för tillfället 20% rabatt på LIP.
Då var det tätskikt - folie, lim, manchetter.
Det var 2 säck flytspackel och en säck handspackel, och fästmassa till hela badrummet.
Leverantör sigro, det var för ca ett år sedan och dom hade för tillfället 20% rabatt på LIP.
Nja, Sigro.se tar 1910 kr inklusive moms för en rulle (1 m bredd) 30 meter lång. Detta format har de flesta tillverkare på sina rullar och bland annat Biltema tar 2199 kr för likvärdig produkt. K-Rauta tar 3125 kr för sin rulle i märket Kerasafe. Bauhaus tar 1795 kr för sin rulle i märket Probau.johansjostrand skrev:
Lip har även en duk som är endast 0.65 m i bredd och den kostar 1283 kr ink moms men givetvis räcker den inte lika långt.
Redigerat:
Nu är det ju inte hantverkaren som på någotvis påverkar det höga priset, utan butiken han beställer från. Ringde upp denna och frågade helt enkelt vad som blivit fel. Om en 30x0,65 rulle verkligen kostade 1824+moms dvs 2280:- när man kan köpa samma rulle hos sigro för 1283:- inkl moms.
Han påpekade att de hade en lite lustig prissättning och att han inte kunde göra något på sitt pris.
Hmmm... Fan att man inte kan lita på nån. Nu får det bli till att beställa egna prylar istället och det hela tar ytterligare lite längre tid... Grrrr.....%¤/#&#%¤&#/#(
EDIT
Samma grejer plus några extra hörn, kostade nu 6095:- inkl moms & frakt istället för 10700:- utan frakt
Han påpekade att de hade en lite lustig prissättning och att han inte kunde göra något på sitt pris.
Hmmm... Fan att man inte kan lita på nån. Nu får det bli till att beställa egna prylar istället och det hela tar ytterligare lite längre tid... Grrrr.....%¤/#&#%¤&#/#(
EDIT
Samma grejer plus några extra hörn, kostade nu 6095:- inkl moms & frakt istället för 10700:- utan frakt
Redigerat:
Liknande trådar
-
Easee laddbox + installation Pris inklusiv lastbalancering o kabel, m.m komplett
Laddboxar & Elbilar -
Rimligt pris på en ny 60cm köksstomme komplett med ben samt handtag.
Kök -
Pris tätskikt och plattsättning
Badrum -
Prisolrör utan isolering genom tätskikt?
Vatten & Avlopp -
Skäligt pris tätskikt/plattsättning
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m.