Någon som vet var man kan köpa träfiberisolering i lösull? Har tänkt mig att kratta ut ett lager på befintligt spån.
Finns ju många firmor som har denna tjänst, men skulle vilja ha tag på någon som säljer detta i lösull.

Alla tipps motages (y)

Ingen som har köpt träfiberisolering på lösull?

Förstår inte frågan. Vill du köpa träfiberisolering (kutterspån) eller lösull (typ Paroc lösull)?

Menar du i Jönköpingstrakten eller övht? Googla på din fråga så får du flera träffar. Gör samma sökning på gula sidorna så hittar du mängder. Hittade bla multisol.se, termotra.se, isoleko.se, cremab.se osv.

Jag tror inte tillverkarna är så många men det finns ganska gott om återförsäljare.

hama65 skrev:
Förstår inte frågan. Vill du köpa träfiberisolering (kutterspån) eller lösull (typ Paroc lösull)?
Det är cellulosaisolering lösull jag är ute efter.

Det rör sig om en mindre mängd, alltså inte en hel vind. Tänkte om det fanns något byggvaruhus el. lliknande som säljer.

Redigerat:
ekofiber...vet ej om de har återförsäljare i jönköpingstrakten, men det står nog på deras hemsida. Är själv på g att leta efter liknande.

Den lokala XL-Bygg fixade Ecofibrer på säck. Case closed (y)

Det blev detta? Isåfall kanske man skulle kolla med XL här i staden också!

Vad fick du ge?

corre skrev:
Vad fick du ge?

Knappt 240kr per säck.

Berätta gärna hur det gick att kratta ut det istället för att spruta, funderar på att göra liknande på en bit av min vind som endast har spån idag.

Sent from my HTC Sensation Z710e using Byggahus

Det jag undrar över är om det är packat så att de 128L som säcken innehåller blir mer när man krattar ut det.
Annars behöver man ca 400L per kvm om det ska vara 40cm tjockt. . . = 3,125säck per kvm.

Jag undrar också hur det går att "kratta ut" , jag stått och matat kvarnen till en ekofiberspruta och det är ju inte direkt fluffigt det som kommer ur säcken.

Protte

Joens skrev:
Det jag undrar över är om det är packat så att de 128L som säcken innehåller blir mer när man krattar ut det.
Annars behöver man ca 400L per kvm om det ska vara 40cm tjockt. . . = 3,125säck per kvm.
Ja när man har fluffat till det så ökar volymen mycket, skulle uppskatta det till minst x3.

prototypen skrev:
Jag undrar också hur det går att "kratta ut" , jag stått och matat kvarnen till en ekofiberspruta och det är ju inte direkt fluffigt det som kommer ur säcken.

Protte
Att bara kratta ut det blir inget bra. Jag använde mig av en plasttunna och sedan en visp på borrmaskinen, det blev bra fördelat.
Tidsåtgången för att fördela 10st säckar och bära upp det på vinden, 1dag.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.