9 633 läst · 16 svar
10k läst
16 svar
Träfiberisolering
Sida 1 av 2
Någon som vet var man kan köpa träfiberisolering i lösull? Har tänkt mig att kratta ut ett lager på befintligt spån.
Finns ju många firmor som har denna tjänst, men skulle vilja ha tag på någon som säljer detta i lösull.
Alla tipps motages
Finns ju många firmor som har denna tjänst, men skulle vilja ha tag på någon som säljer detta i lösull.
Alla tipps motages
Menar du i Jönköpingstrakten eller övht? Googla på din fråga så får du flera träffar. Gör samma sökning på gula sidorna så hittar du mängder. Hittade bla multisol.se, termotra.se, isoleko.se, cremab.se osv.
Jag tror inte tillverkarna är så många men det finns ganska gott om återförsäljare.
Jag tror inte tillverkarna är så många men det finns ganska gott om återförsäljare.
Berätta gärna hur det gick att kratta ut det istället för att spruta, funderar på att göra liknande på en bit av min vind som endast har spån idag.
Sent from my HTC Sensation Z710e using Byggahus
Sent from my HTC Sensation Z710e using Byggahus
Medlem
· Västerbottens län
· 17 886 inlägg
Jag undrar också hur det går att "kratta ut" , jag stått och matat kvarnen till en ekofiberspruta och det är ju inte direkt fluffigt det som kommer ur säcken.
Protte
Protte
Ja när man har fluffat till det så ökar volymen mycket, skulle uppskatta det till minst x3.Joens skrev:
Att bara kratta ut det blir inget bra. Jag använde mig av en plasttunna och sedan en visp på borrmaskinen, det blev bra fördelat.prototypen skrev:
Tidsåtgången för att fördela 10st säckar och bära upp det på vinden, 1dag.