Kan rapportera att Makita BFR750 klarar 40mm skruv utan problem, var tom tvungen att ställa tillbaka skruvdjupet lite.

Jag testade med Senco 40mm gipsskruv från Jula och det gick bra som sagt. Fantastiskt verktyg.
 
  • Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
Hittade denna hemsida: http://www.its.co.uk/

Riktigt bra priser, men efter att jag varit kontakt med deras kundtjänst visar det sig att dom inte skickar till Sverige, men om tillräckligt många här på "Forat" skriver till dom och frågar vad frakten till Sverige blir eller nått så kanske dom ändrar sig!!
 
  • Gilla
GordonE
  • Laddar…
T
Är det inte mer fördelaktigt att handla ifrån Tyskland nu i och med den låga Euron (8,30 för tillfället)?
 
  • Gilla
MagicFingers och 1 till
  • Laddar…
Jo.
 
Axminister eller rättare sagt TNT överträffade sig själva denna gång, bestälde i onsdags och idag kom paketet (y) Tack för det!
 
MB77 skrev:
Axminister eller rättare sagt TNT överträffade sig själva denna gång, bestälde i onsdags och idag kom paketet (y) Tack för det!
Haft TNT några gånger och dom har varit grymma. Ringt och kollat vart jag finns, och utan problem lastat om och kört till mitt jobb i en annan stad för att det råkade passa mig bättre. Tumme upp.. Finns andra bolag där man ständigt får jaga sina prylar.
 
  • Gilla
Kattvovven
  • Laddar…
pason_67 skrev:
Haft TNT några gånger och dom har varit grymma. Ringt och kollat vart jag finns, och utan problem lastat om och kört till mitt jobb i en annan stad för att det råkade passa mig bättre. Tumme upp.. Finns andra bolag där man ständigt får jaga sina prylar.
*host* DHL */host*
fick SMS vid 1500 att ingen var hemma när dom försökt leverera paket. Konstigt, på en vardag! Hade dom ringt först hade dom sluppit åka ut i onödan
 
T
Kattvovven skrev:
*host* DHL */host*
fick SMS vid 1500 att ingen var hemma när dom försökt leverera paket. Konstigt, på en vardag! Hade dom ringt först hade dom sluppit åka ut i onödan
Ja, DHL måste fan vara den mest inkompetenta fraktfirma som finns. Varför inte bara slå en signal och kolla om man är hemma? Har hänt mig flera gånger att jag faktiskt har varit hemma men ändå har det meddelats att jag inte har varit hemma, WTF!!!

Och inte fan lämnar dom ett missat paket på ett serviceställe i staden man bor, nej dom kör iväg till sin central 10 mil ifrån min stad och meddelar att det görs ett nytt fraktförsök.:wow:
 
Lite dåliga nyheter när det gäller Makita-prylarna tyvärr...

Visar sig att cirkelsågen äter batterier, har nu fyra döda av fem efter att dom suttit i sågen. Laddaren indikerar trasigt batteri och vägrar ladda.

Då får vi se om Makitas garantier är något att ha då. :(
 
Måste vara nåt fel någonstans, antingen laddaren eller sågen. Jag har en cirkelsåg och har sågat ganska mycket med den utan problem.
 
Just ja; prova att kyla batterierna innan du sätter dom i laddaren.
 
A
Nimajneb skrev:
När det gäller BlåBosch och garanti så är alla svenska återförsäljare skyldiga att ta emot produkter köpta inom EU för garantireparationer.
Låter bra. Inte för att jag misstror dig, men har du källa på det?

Enligt http://www.bosch-professional.com/se/sv/service/garanti/garanti.html
Vid garantianspråk visar du din återförsäljare garantibeviset tillsammans med originalkvittot eller skickar in maskinen direkt. Uppgifterna på båda dokumenten ska överensstämma.
Har varje maskin ett serienummer eller vad är det som ska stämma överens med kvittot? Modellbeteckningen?
Och hur gör man om man köpt via t ex tyska ebay. Då får man ju oftast inget egentligt kvitto. Någon som har behövt använda sig av garantin på importerad blå Bosch?
 
Maskinerna har serienummer. När man köpt maskinen registrerar man serienumret och inköpsdatumet på Boschs hemsida för att få extra garanti..
 
För att extra garantin ska gälla måste man kunna visa upp kvitto samt garantisedeln som man får vid registreringen. Har svårt att se hur det skulle funka på en maskin man har köpt på e-bay. Registreringen måste ju dessutom göras inom 4 veckor maskinen köptes ny.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.