Vad har du för byggbil?

Just nu kör vi BMW 325T utan drag så det blir att låna svärfars passat och skotersläpet ibland.
dag4%20001.jpg
 
Volvo 740 -88 med takräcke. Funkar bra!

/ama
 
Här är min byggbil ::)
Kör iofs utan ljusboxen på eftersom jag ännu inte har extraljus i den, men men...
Avsaknaden av dragkrok är inget kul, men det går att lasta en hel del i en Subba faktiskt...

Letar dock efter nån billig pickis eller skåpbil.

img42ce9e0b19a2d.jpg
 
ford galaxy med dragkrog till släpet

har man lite olika valmöjligheter vid lastning, typ en polen resa så lämnar man 5 stolar hemma så har man massa utrymme ;D
 
245:a -90 med takräcke och stoooor släpkärra :)
 
EU-scooter till allt smått. 1 dl/mil ;D , 75 km/h :-X
Tänk vad mycket man kan få med sig om bara viljan finns ;)
Annars bil & släp för längder över 2 meter ;)
 
Jag hade Vanen i tio år, men obegripligt nog sålde jag den nyligen. Den började fårstås bli lite mör i nederkant...
Den är emellertid djupt saknad :'(

Numera får jag bl.a. förlita mig till Roadmastern i förgrunden, men det är faktiskt inte att förakta!
Den tar allt jag behöver ha med mig.
Bred nog för att lägga gips elller plyfaskivor platt på golvet, och lång nog för att ändå kunna stänga luckan.
Kör man riktigt långa grejer kan man ju alltid öppna nedre luckan som en läm,
men behålla själva glasrutan stängd.
(Det är även en fin bil att bränna ner till Tyskland för att bunkra mums med  ;) )

Är det nå´t riktigt jävligt, som en gammal panna eller nå´t så får jag numera ta Mitsubishi L200:an.
Hade jag haft kvar vanen hade det bara varit att kasta in.  :-/

lastisar.jpg
 
Har inga direkt jättebra bilder men på denna skymtar en Jetta med drag som man använder om kärra ska dragas och en MB 500E som passar för snabba transportuppdrag, samt om lasten är liten och tung eftersom den har hydraulisk nivåreglering ;D

Ber om ursäkt till alla smalbandare för bildstorleken ;)

plank_elhandhyvlas.jpg

Förövrigt föredrar jag att sköta transporterna i möjligaste mån med David Brown för att hålla liv i bonnimagen 8)

kmh_1.jpg
 
Haagbard skrev:
Ber om ursäkt till alla smalbandare för bildstorleken ;)
Jag gillar helt klart gamle brune David.
Kan bara inte förstå att du stänger ute skönsången med hörseldkydd ;D

...men det här med bildstorleken!
Varför drar ni inte ner dom till lämpligare storlek?
(Tänkte inte specifikt på dig nu, utan mer allmänt!)

En bredd på 600 pixlar brukar vara lagom när man slänger in dom i meddelandena på forum.
Inte så mycket för dom stackarna med smalband, utan mer för att inte hela forumssträngen ska formateras om med text långt åt höger.

 
Håller definitivt med fg talare angående bildstorleken....... :p

Annars är det denna bil som är den ultimata byggbilen:

49795237111200313841AM.jpg

Världens vackraste bil?

52395255281212003115519PM.gif
 
Calle Anka skrev:
Håller definitivt med fg talare angående bildstorleken....... :p

Annars är det denna bil som är den ultimata byggbilen:

Världens vackraste bil?
Ja, den är snygg!
Merca har alltid byggt snygga bilar.
Gedigna är dom med!

Fast den är lite för liten...
 
Själv använder jag en VWbuss med urtagna baksäten för inköpsresor till Polen, här hemma blir det släpvagn bakom Saaben eller bussen.
 
GM forever skrev:
Jag gillar helt klart gamle brune David.
Kan bara inte förstå att du stänger ute skönsången med hörseldkydd  ;D

...men det här med bildstorleken!
Varför drar ni inte ner dom till lämpligare storlek?
(Tänkte inte specifikt på dig nu, utan mer allmänt!)
Jag har problem med tinnitus så jag föredrar faktiskt radio före den brunes motorljud ;)
Kan nämna att någon troligen pillat på pumpen någon gång, toppar lätt över 40 km/h på slät väg.

Nu i sommar körde jag 9 meters elstolpar åt en kompis, väl medveten om fartresurserna så blev jag tvungen att ställa mig på bromsen när en 30-sträcka skulle passeras 8)
Å tredje sidan hade man kanske blivit lokalkändis om man åkt fast i fartkontroll med en 47 årig DB :D

Angående bildstorleken så.........har inte så stor kunskap i detta, skulle man ha ändra storleken i Paint i brist på bättre eller ?

Nu ligger dessutom dessa på min FTP som ingår i ADSL-abonnemanget, hade något FTP-program på prov i 30 dagar, lyckades efter mycket om å men med lösenord å skit att få dit bilderna, nu har jag tyvärr för ont om både kunskap och intresse för att göra något åt problemet :-/


 
Haagbard skrev:
Nu ligger dessutom dessa på min FTP som ingår i ADSL-abonnemanget, hade något FTP-program på prov i 30 dagar, lyckades efter mycket om å men med lösenord å skit att få dit bilderna, nu har jag tyvärr för ont om både kunskap och intresse för att göra något åt problemet  :-/
Jo, det är väl ofta så att en bild man vill visa redan finns på plats ute på stora nätet.
Vill man då visa upp den så kan det ju vara bökigt att först ta hem den med ett krångligt FTP-program, redigera om den (i t.ex Paint som du föreslog) och sedan ladda upp den till servern igen.
Har full förståelse för detta.

Jag ville bara göra ett allmänt påpekande, för flertalet sådana här bilder laddas nog ändå upp just vid det specifika diskussionstillfället när man vill visa något, och tycker jag det är onödigt att skicka upp en ej nedbantad bild.
De är ju som bekant alltid enorma direkt från kameran, även om denna bara skulle råka vara på ett par megapixel.

Hej, hopp och ta det vackert i väggroparna så att du inte studsar ut i skogen ;D
 
Ok, jag trodde denna tråd skulle handla om byggbilar - ni postar ju bilder på riskokare, amerikanska pråmar och annat elände. Den enda som kvalar in är ju traktorn?!! ;)

Här mitt bidrag - en riktig byggbil:

DSC00560%20small.JPG

Självklart med lyft där bak. 8)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.