Raceman skrev:
Kolla in hans första tråd den är kanske mer i din smak? :)
[länk]
Såg faktiskt den innan jag såg innan och fasaden skulle jag lätt kunna tänka mig och insidan är snygg men inte min stil det heller. Men smaken är som baken och tur är väl det? :p

Min stil är och andra sidan inte för alla den heller. Jag tror att om man väljer att inreda sitt hem med personlighet dvs. inte göra det till ett vanligt "svenssonhem" så är det givet att det inte tilltalar alla hur bra gjort det än är. Men jag kan ju trots det uppskatta hantverket som ligger bakom. :)
 
En av anledningarna till både matrl val och lösningar i det här huset är pga att se vad man kan göra med enkla medel men som inte finns att köpa färdigt...jag ser detta lite som ett experiment och delvis något som jag gör för att det passar mig och inte andra..;)....sen är det självklart en risk med att hitta på allt för många egna lösningar den dagen man ska sälja....
Ska man bygga på spekulation så ska man välja enkla lösningar och "svensson" matrl....
 
Enk skrev:
jag ser detta lite som ett experiment och delvis något som jag gör för att det passar mig och inte andra..;)....sen är det självklart en risk med att hitta på allt för många egna lösningar den dagen man ska sälja....
Ska man bygga på spekulation så ska man välja enkla lösningar och "svensson" matrl....
Precis. Man måste göra en avvägning personlighet vs. Passar alla. För egen del så tycker jag fler borde satsa på personlighet. Vårt kommer inte heller tilltala alla. Vi har redan fått en hel drös kommentarer och då har vi valt att inte använda alla våra idéer då vi hoppas kunna bygga ett hus från scratch ngn gång och tror de passar bättre där :)

Vi är tex inte kloka som ska ha ett så stort kök och klinker i nästan hela huset fick oss nästan inlagda på psyket - ngt fel måste det ju vara på oss ;) tur vi skippar betonggolvidén till nästa hus..


Sent from my LT18i using Byggahus
 
Nu är handledaren till både trappa och räcke monterat....ska bara puts till lite kanter och olja in det....
Trappan är klar så när som på några passbitar och målning...ett extra stöd krävs dock för att få bort lite svikt i trappan när man går i den....
 
Hur hade.du tänkt.lösa det med extra stöd? Vi hade tänkt bygga vår trappa på liknande sätt.

Sent from my LT18i using Byggahus
 
teamlundver skrev:
Hur hade.du tänkt.lösa det med extra stöd? Vi hade tänkt bygga vår trappa på liknande sätt.

Sent from my LT18i using Byggahus
Har inte löst detta ännu....;) ...får kanske prova mig fram.....
 
Bilder Robban! Vill ju se hur det blev med handledaren!
 
erik_n skrev:
Bilder Robban! Vill ju se hur det blev med handledaren!
Haha...det kommer......
 
Lägger upp några bilder som smakprov på hur det ser ut nu innan det är helt klart.....

DSC00813.jpg

DSC00815.jpg
 
  • Gilla
verobar och 1 till
  • Laddar…
Vad är det för träslag i handledaren?

Sent from my LT18i using Byggahus
 
teamlundver skrev:
Vad är det för träslag i handledaren?

Sent from my LT18i using Byggahus
Ek...nu är den obehandlad men ska oljas och kommer då att mörkna lite.....
 
Snygg lampa, men hur går det med Dodgen??? Är den enögd nu ;)

//Jante
 
Jante skrev:
Snygg lampa, men hur går det med Dodgen??? Är den enögd nu ;)

//Jante
Dodgen går kanon....har kört ca 250 mil i sommar och åker nog någon månad till.... :)
 
  • Gilla
Jante
  • Laddar…
Oj, vad bra det blir! Ser fram mot mer bilder :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.