Hur förvarar ni era elverktyg? Idag har jag dom flesta i sina lådor. Men att hela tiden ta fram dessa ur sin låda för att använda och sedan tillbaka. Känns så omständligt.
Och det räcker att det är dom vanligaste verktygen som är framme. Så är det någon som har bra tipps? Och plattsen är inte några problem, har turen att ha större verkstad en vad jag behöver idag :wow:
Och det räcker att det är dom vanligaste verktygen som är framme. Så är det någon som har bra tipps? Och plattsen är inte några problem, har turen att ha större verkstad en vad jag behöver idag :wow:
Jag har alla maskiner i sina lådor. Och de står i sin tur i lagerhyllor i boden. Jag tycker det är jättebra med formgjutna avsedda lådor. Lätt att ta med sig och skyddar maskinen. Jag saknar tom lådor till mina maskiner som inte levererats med låda, b.la slipmaskin, elhyvel, ena vinkelslipen osv. handverktygen har jag i verktygslåda. Var en snickare på jobbet, han hade två egensnckrade stora verktygslådor med sig. Ena hade han handverktyg, skruvdragare lampa och lite annan skit, i den andra hade han massa andra elverktyg som sticksåg, cirkel tror jag och sånt jox. Såg väldigt tungt ut.
De flesta proffs idag vad jag har sett verkar köra med originallådorna. En kille som var på kontoret och monterade upp utrymningsskyltar, skyltar till brandsläckare och dylikt, han kom med ett halvt torn med olika Festool systainrar, vad han nu behövde det till.
De flesta proffs idag vad jag har sett verkar köra med originallådorna. En kille som var på kontoret och monterade upp utrymningsskyltar, skyltar till brandsläckare och dylikt, han kom med ett halvt torn med olika Festool systainrar, vad han nu behövde det till.
Instämmer att det drygt att dra fram massa verktyg ur sina lådor i diverse olika storlekar, former och utförande. Den bästa lösningen vad gäller elverktygen är faktiskt att få ner dem i Systainers som jag satt på utdragbara hyllplan ala fattigmans-Sysport.
Har man inte en dröse Systainers från början kan man lämpligen lägga dem i någon form av plastbackar. Gillar dock att ha lock på prylar så att de inte blir så förbannat dammiga i snickeriet. Tyvärr vimlar det inte av bra plastbackar med lock. De flesta har någon begränsning såsom haspar till locket, lock som lätt trillar av, för liten bottenyta (väldigt lutande sidor) etc.
Har man inte en dröse Systainers från början kan man lämpligen lägga dem i någon form av plastbackar. Gillar dock att ha lock på prylar så att de inte blir så förbannat dammiga i snickeriet. Tyvärr vimlar det inte av bra plastbackar med lock. De flesta har någon begränsning såsom haspar till locket, lock som lätt trillar av, för liten bottenyta (väldigt lutande sidor) etc.
Jo jag har varit inne på att bygga typ en sysport till mina systainers, men aldrig fått tummen ur.phl skrev:Instämmer att det drygt att dra fram massa verktyg ur sina lådor i diverse olika storlekar, former och utförande. Den bästa lösningen vad gäller elverktygen är faktiskt att få ner dem i Systainers som jag satt på utdragbara hyllplan ala fattigmans-Sysport.
Kommer ihåg i plugget hade vi rätt fiffiga skåp i träslöjden som trähitler himself snickrat inredningen i. På den tiden hade vi iof inte så mycket handmaskiner, då var det mer hyvlar och skit, men man borde ju kunna anamma iden till våra moderna prylsamlingar, med lite anpassad inredning och lutande hyllor till maskinerna, och lite schyssta hållare. Om man nu vill ha maskinerna lösa utan lådor. Jag har haft lite funderingar på att göra någon bra hyllförvaring till mina maskinlådor, det är väl något sånt ni menar med sysport? Det funkar bra för mig nu, men det skulle frigöra en del hyllyta i min bod.
http://www.orderinvest.se/default.asp?frtext=produkt.asp&Type=2&Value=143
Har ett gäng såna här som jag har gjort hyllor till i bilen. Plastbackar med lock som är hållbara, har öppnat och stängt dem varje dag snart 3 års tid.
Gillar inte tillverkarnas lådor då man har en del bosch några makita och någon fein och alla har olika storlekar på väskorna vilket gör att de passar dåligt i hyllorna.
Edit, länken funkade dåligt, rulla ner till plastbackar och sen plastback med lock, finns i olika höjder att välja på.
Har ett gäng såna här som jag har gjort hyllor till i bilen. Plastbackar med lock som är hållbara, har öppnat och stängt dem varje dag snart 3 års tid.
Gillar inte tillverkarnas lådor då man har en del bosch några makita och någon fein och alla har olika storlekar på väskorna vilket gör att de passar dåligt i hyllorna.
Edit, länken funkade dåligt, rulla ner till plastbackar och sen plastback med lock, finns i olika höjder att välja på.
Redigerat:
Förstår inte problemet. Alla elverktyg kommer ju i systainers..
Skämt åsido, jag har fortfarande kvar ett par maskiner i andra lådor - främst mina skruvdragare och min borrmaskin. Min fein bor fortfarande i sin orginalväska, men det är bara en tidsfråga tills jag får tid att skaffa en riktig förvaring åt den.
Festool säljer ju fina pallar med hjul som gör det enkelt att flytta runt verktygen och sedan kan man ju även ha en hel bunt ovanpå dammsugare, som ändå ska fram så fort man ska göra något.
Skämt åsido, jag har fortfarande kvar ett par maskiner i andra lådor - främst mina skruvdragare och min borrmaskin. Min fein bor fortfarande i sin orginalväska, men det är bara en tidsfråga tills jag får tid att skaffa en riktig förvaring åt den.
Festool säljer ju fina pallar med hjul som gör det enkelt att flytta runt verktygen och sedan kan man ju även ha en hel bunt ovanpå dammsugare, som ändå ska fram så fort man ska göra något.
Har systainers oxå till TS55'an och till OF1010 men jag gillar dem faktiskt inte, får ju ont i fingrarna av snäpplåsen och väldigt osmidigt med en trave systainers ...man skall ju alltid ha den i mitten !agehall skrev:Förstår inte problemet. Alla elverktyg kommer ju i systainers..
Jag har gjort ett par jättelådor med glidskenor under arbetsbänken. Där ligger alla maskiner huller om buller med sladdarna upprullade runt dem. Tycker det funkar klockrent. Tillbehören ligger i mindre lådor, men de används ju inte så ofta... Går snabbt och smidigt att få fram en maskin, använda den, och sen ner i lådan igen. Skall du på utflykt stoppar jag dem i murarrullar.
P
p.lundgren
Husägare
· Värmlänning vilse i Storstockholm
· 750 inlägg
p.lundgren
Husägare
- Värmlänning vilse i Storstockholm
- 750 inlägg
Haha! Det där är löjligt bra backar men jag visste inte att man kunde köpa dem Eller att det fanns lock till dem för den delen. Vi förvarade all teknikutrustning, verktyg, maskiner och annat i sådana på en studentkår jag var aktiv i. Kallade dem blåbackar och av någon anledning stod det 3N på allihopa och husets potatisleverantör undrade alltid var alla deras plastbackar blev avverktygsgurun skrev:
Liknande trådar
-
Elverktygsförvaring på kall blåsig altan
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Förvaring elverktyg?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Bygga bänk med förvaring för elverktyg placeras inomhus. Tips mottages
Möbelsnickeri -
Förvaring av elverktyg?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Förvaring av elverktyg....
Verktyg, Maskiner & Fordon