Hej!

Jag håller på och planera hur mitt kommande altanräcke ska se ut. Tycker det är snyggt när överliggaren på ett räcke är fräst/profilerad. Har letat runt på de lokala byggvaruhusen i Västerås, men inte hittat något av intresse. Beijer hade en profilerad överliggare, men den var bara 85mm tjock, och det tycker jag är lite i klenaste laget.

Har även sökt runt på forumet och på övriga webben, men inte hittat något av intresse.

Någon som vet någon bygghandel i mälardalen som säljer dessa överliggare? Eller kanske någon hemsida?

MVH
Spiktramp

"bara 85 mm" Tycker personligen att det låter ganska tjockt :screwy:
Hur tjock är du ute efter?

Vill börja med att tacka för svaren :)

KnockOnWood: Jag ska göra ännu en noggrann sökning i forumet. Kan hända att jag missat något matnyttigt. Angående användarnamnet så syftade iaf jag i mitt huvud på spiktrampsskyddet i en sko, inte att någon trampar på en spik(y)

Wisentdual: Jag tänkte göra ett räcke av 22mm stående spjälor, en överliggare, och sedan en 22mm list som går horisontellt under överliggaren, så att jag har något att skruva spjälorna i.
Det blir då ett utstick på 1cm på överliggaren utanför listen. Kanske inte kommer bli/se så klent ut trots allt.... ska fundera lite över det....

När du säger tjock så menar du nog bred?

Nyfniken skrev:
När du säger tjock så menar du nog bred?

Ja det gör jag Nyfniken, bred alltså, inte tjock :)

• Gilla
Wisentdual
  • Laddar…
Har sett profilerade överliggare hos XL-bygg.

Tack för tipset Tomtebo. Ska ringa och höra med XL-bygg.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.