Jag har min iPhone i ett skal från Griffin som är Mil klassat funkar kanon. Tappad från 4 meter ner på gårdsplanen den har varit under vatten när jag har fiskat inga problem. Men skalet är ganska stort givetvis för att skydda telefonen.
På en iPhone så går glaset sönder lätt om man inte har ett bra skydd typ http://store.apple.com/se/product/MC839ZM/B
Har haft en hel del lurar och den som har hållit bäst är faktiskt iPhone. Hade en 3GS i 2 år och då arbetade jag i en verkstad där jag slipade mycket. Kör en 4 s nu och den funkar klockrent.
iPhone är ju tåligare än man kan tro, om glaset bara överlever. Min baksida sprack, men jag ersatte den med en baksida i plast/metall. I övrigt har jag handskats rätt ovarsamt med den och den har inte gått sönder allvarligt.
Sämst med iphonen är ju batteritiden tycker jag och har man inte behov av en smart lur skulle jag nog välja en osmart samsung pga den monstruösa batteritiden.
Sämst med iphonen är ju batteritiden tycker jag och har man inte behov av en smart lur skulle jag nog välja en osmart samsung pga den monstruösa batteritiden.
Skulle säga att iphones största problem är känslig glas, och att den klagar rätt snabbt på fukt. Haft min i fickan och inte mkt fukt och sen klagar den på ej godkänt tillbehör (inga anslutna) och vägrar ta laddning tills den torkat. Iphone i en otterbox (heter dom så?) däremot är perfekt, stöttålig, vattentät och nära på en laptop i handformat (som vilken smartphone som helst) med att kunna läsa mail, boka saker på nätet, läsa pdf:er osv
iPhone är ju ett skämt när det gäller hållbarheten. Om man plockar 10 personer på stan med en iphone så har 9/10 ett sprucket glas, oftast på baksidan. Lyckligtvis blir det aluminiumbaksida på iPhone 5 eller The new iPhone som den troligtvis kommer att heta.
Och iPhone är typ den enda telefon som man måste ha ett skyddande skal till för att skydda det ömtåliga glaset. Inga andra märken håller på med sådant tramseri.
Sen är ju iOs lite tråkigt och stelt. Tacka vet jag WP7.5, helt underbart. Hade en iPhone innan och det kändes som att byta från en gammal folka till en hypermodern elbil när jag bytte upp mig till en Windows-telefon.
Jag är absolut ingen Apple-hatare då jag har haft alla iPods som har funnits, samt en iMac och iPad.
Men att ha en iPhone nuförtiden känns lite "svensson-aktigt" då den stora massan springer runt med en sådan.
Och iPhone är typ den enda telefon som man måste ha ett skyddande skal till för att skydda det ömtåliga glaset. Inga andra märken håller på med sådant tramseri.
Sen är ju iOs lite tråkigt och stelt. Tacka vet jag WP7.5, helt underbart. Hade en iPhone innan och det kändes som att byta från en gammal folka till en hypermodern elbil när jag bytte upp mig till en Windows-telefon.
Jag är absolut ingen Apple-hatare då jag har haft alla iPods som har funnits, samt en iMac och iPad.
Men att ha en iPhone nuförtiden känns lite "svensson-aktigt" då den stora massan springer runt med en sådan.