Har en bit av min gräsmatta som jag hatar! Det går inte att klippa den med någon gräsklippare!! Problemet är att enligt rykten så har föregående ägare haft känningar på en lokal golfklubb och fått gräsfrön därifrån. I botten på den gräsmattan är det en massa dött gräs och en del mossa. Detta gör att den blir väldigt mjuk eller vad man ska säga, så alla gräsklippare sjunker ner i gräsmattan och stannar,dom orkar helt enkelt inte. Just nu har jag en stiga park och den orkar inte heller. Klippbordet blir som en plog i det mjuka gräset och den orkar inte ta sig frammåt och klippa samtidigt...
Jag har provat att chocka med mossa GTI för att få bort mossan, men det funkar inte just där...
Nu har jag sett att JULA har en gräsmatteluftare till åkgräsklippare för 895kr, som ska enligt beskrivning dra upp dött gräs och mossa. ÄR DET NÅGON SOM PROVAT DEN?? Är det värt att köpa den eller ska jag rulla ut grävmaskinen och gräva upp fanstyget och så nytt?

EDIT: Jag tror att det är någon sorts ruff-gräs.

Julas gräsmatteluftare funkar finfint till det den är tänkt för. För det är det inte sagt att den reder ut problemen med din gräsmatta. Säkraste torde vara att fräsa upp allt och så ny matta.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.