3 621 läst · 17 svar
4k läst
17 svar
Erfarenheter av larmtorget.se
Sida 1 av 2
Hej!
Undrar om det är någon som har erfarenhet av larmtorget.se?
Just nu har de powermaster-10 för 2995:- om man samtidigt binder sig till rapid larmcentral. Verkar vara rätt bra priser på tillbehören också.
Är det någon som har tagit detta erbjudande och vet hur larmtorget.se och raid larmcentral är? Eller skall man beställa via England, och är det då som det brukar, att det inte funkar med svenska tillbehör?
Skrev fel i rubriken, skall vara larmtorget.se
Undrar om det är någon som har erfarenhet av larmtorget.se?
Just nu har de powermaster-10 för 2995:- om man samtidigt binder sig till rapid larmcentral. Verkar vara rätt bra priser på tillbehören också.
Är det någon som har tagit detta erbjudande och vet hur larmtorget.se och raid larmcentral är? Eller skall man beställa via England, och är det då som det brukar, att det inte funkar med svenska tillbehör?
Skrev fel i rubriken, skall vara larmtorget.se
Redigerat:
Är väl inga problem med att kombinera svenska och engelska tillbehör?
Är det trådlösa prylar så är det problem om man blandar svenska och amerikanska tillbehör. Men vad jag vet ska det funka att blanda se <-> gb. Någon får rätta mig om jag har fel.
Är det trådlösa prylar så är det problem om man blandar svenska och amerikanska tillbehör. Men vad jag vet ska det funka att blanda se <-> gb. Någon får rätta mig om jag har fel.
Ok, ja det kan vara så att jag blandar ihop det med amerikanska. Har varit inne en hel del på pc1616, så det kan vara därifrån jag fått det.
Skall nog ringa till larmtorget idag och kolla läget lite, hur det funkar med uppkoppling till Rapid osv...
Skall nog ringa till larmtorget idag och kolla läget lite, hur det funkar med uppkoppling till Rapid osv...
Annars kan jag ytterst varmt rekomendera http://www.protexus.se/ och Jonas. Köpte vårt larm därifrån och bättre service får man leta efter. Även efter larmet var köpt och betalt.
Är du säker på att du vill ha uppkoppling på larmet ?
Är du säker på att du vill ha uppkoppling på larmet ?
Har du några funderingar så är det bara att hojta! eller skicka PM. Hjälper till så gott jag kan!
en fördel med Protexus (vet inte om det är så på larmtorget) Men jag skickade bara in en skiss på vårt hus och fick tips på hur man kunde sätta upp detektorer och liknande. Efter godkännande så programerade protexus larmet och märkte upp varje del så jag bara behövde sätta upp det.
Jag ser mig själv som rätt teknisk (trots allt arbetat med IT under många år) men att läsa instruktionsboken och få allt rätt programerat.....är inget jag skulle vilja göra själv. Kan dock gå tillbaks till att jag helt enkelt inte orkade lägga ner tillräckligt mycket tid. Oavsett så är jag oerhört nöjd med att få det förprogramerat. kompleteringsköpte även ytterligare detektorer efter och fick hjälp att konfa upp den via telefon på direkten (Samt att jag fick rabatt på den eftersom jag handlade så mycket tidigare).
en fördel med Protexus (vet inte om det är så på larmtorget) Men jag skickade bara in en skiss på vårt hus och fick tips på hur man kunde sätta upp detektorer och liknande. Efter godkännande så programerade protexus larmet och märkte upp varje del så jag bara behövde sätta upp det.
Jag ser mig själv som rätt teknisk (trots allt arbetat med IT under många år) men att läsa instruktionsboken och få allt rätt programerat.....är inget jag skulle vilja göra själv. Kan dock gå tillbaks till att jag helt enkelt inte orkade lägga ner tillräckligt mycket tid. Oavsett så är jag oerhört nöjd med att få det förprogramerat. kompleteringsköpte även ytterligare detektorer efter och fick hjälp att konfa upp den via telefon på direkten (Samt att jag fick rabatt på den eftersom jag handlade så mycket tidigare).
Felde skrev:Jag ser mig själv som rätt teknisk (trots allt arbetat med IT under många år) men att läsa instruktionsboken och få allt rätt programerat.....är inget jag skulle vilja göra själv. Kan dock gå tillbaks till att jag helt enkelt inte orkade lägga ner tillräckligt mycket tid. Oavsett så är jag oerhört nöjd med att få det förprogramerat. kompleteringsköpte även ytterligare detektorer efter och fick hjälp att konfa upp den via telefon på direkten (Samt att jag fick rabatt på den eftersom jag handlade så mycket tidigare).
Jag har precis köpt ett larm från England och det är viktigt att man läser manualen ordentligt. Är man typen som inte gillar manualer så ska man nog se till att någon annan gör jobbet.
Sent from my Lumia 800 using Board Express
Tack för alla tips, vad jag kan se så har inte protexus powermaster, utan powermax-serien. Är nog mest intresserad av powermaster tror jag, om inte någon kan övertyga mig
Hittade ett annat intressant paket på klsab.se, se länk nedan. Rätt dyrt, men man får rätt mycket, kanske kan ringa och höra om de programmerar det åt en.
http://www.klsab.se/powermaster10-paket/253-0
Hittade ett annat intressant paket på klsab.se, se länk nedan. Rätt dyrt, men man får rätt mycket, kanske kan ringa och höra om de programmerar det åt en.
http://www.klsab.se/powermaster10-paket/253-0
Som jämförelse betalade jag 6800:- för centralenhet, GSM-enhet, tre magnetkontakter, två PIR, utomhussiren, två fjärrkontroller, en sifferpanel som läser proxytaggar (inkl 3 st taggar).Sticky skrev:Tack för alla tips, vad jag kan se så har inte protexus powermaster, utan powermax-serien. Är nog mest intresserad av powermaster tror jag, om inte någon kan övertyga mig
[länk]
Följande setting köppte jag.
Centralapparat m. siren 1st
Trådlös inomhussiren m. blixt 1st
Intern GSM-modul 1st
Trådlös Magnetkontakt MCT-302 3st
Trådlös Rörelsedetektor 3st
Trådlös Rökdetektor 2st
Trådlös Avancerad Manöverpanel1st
Handsändare 2st
Larmskylt A5 2st
Larmdekaler 8st
Programmering 1st
Pris, runt 12 300
har i efterhand kompleterat med ytterligare en IR detektor (runt 600) samt en utomhus siren (ca 1400) ink frakt*
Detta var några år sedan dock. Om priser har gått upp eller ner vet jag ej
Gällande vilket märke på larmsystemet så har jag inget att tillägga alls. Jag är nöjd med mitt, fyller funktionen jag efterfrågar. Om det andra märket hade gjort det bättre eller sämre.... me dont know
EDIT: Priserna verkar ha gått neråt. Får samma paket för någonstans runt 11 idag.
Intern GSM-modul 1st
Trådlös Rökdetektor 2st
Handsändare 2st
Larmskylt A5 2st
Larmdekaler 8st
Programmering 1st
Pris, runt 12 300
har i efterhand kompleterat med ytterligare en IR detektor (runt 600) samt en utomhus siren (ca 1400) ink frakt*
Gällande vilket märke på larmsystemet så har jag inget att tillägga alls. Jag är nöjd med mitt, fyller funktionen jag efterfrågar. Om det andra märket hade gjort det bättre eller sämre.... me dont know
EDIT: Priserna verkar ha gått neråt. Får samma paket för någonstans runt 11 idag.
Redigerat:
Jag är på jakt efter larmdekaler som inte ser så B ut (typ Jula, Clas Ohlson etc.), gärna med Visonic utskrivet på. Varifrån köpte du dekalerna?Felde skrev:Följande setting köppte jag.
Intern GSM-modul 1st
Trådlös Rökdetektor 2st
Handsändare 2st
Larmskylt A5 2st
Larmdekaler 8st
Programmering 1st
Pris, runt 12 300
Jag fick med larmdekaler i paketet, ett gäng från Protexus samt även några från Flack då jag hade planer på att koppla upp larmet mot central (krav från gumman där hemma). Dock lyckades jag snacka oss ur det