Det är första gång jag ska skaffa mig en gräsklippare och jag skulle vilja ha lite tips från experter.
Jag har ca. 130m2 gräsmatta och hela gräsmattan är rak och fin.
Mina krav:
bränsledriven,billig,bra.
Om man köper begagnad vad är det man ska titta på?Hur kontrollerar jag att den är ok?
Jag har ca. 130m2 gräsmatta och hela gräsmattan är rak och fin.
Mina krav:
bränsledriven,billig,bra.
Om man köper begagnad vad är det man ska titta på?Hur kontrollerar jag att den är ok?
Med en så liten tomt så finns det ingen anledning att köpa en bensinare. Är ekonomin inget hinder så hade jag nog valt en bra batteriklippare. Själv uppgraderade jag från handjagare och köpte jag en elklippare (med sladd) förra sommarn och är väldigt nöjd så här långt. Smidig, tyst, klipper långt gräs utan problem och att hantera sladden är inga konstigheter när man väl fått in rutinen.
Sent from my LT22i using Byggahus
Har du inte en massa hinder ivägen (träd, buskar mm) så skulle jag definitivt titta på en sladdbunden elklippare.
Jag hade en Bosch Rotak 37 tidigare som jag var mycket nöjd med, liten och smidig samt riktigt stark.
Jag hade en Bosch Rotak 37 tidigare som jag var mycket nöjd med, liten och smidig samt riktigt stark.
Ahh, missade att du skrev bränsledriven. Isf (om du prompt vill ha en "småpruttande" motor, vilket jag iofs kan förstå ) skulle jag kika på denna:
Klippo PRO 17 med en tyst Honda motor
Klippo PRO 17 med en tyst Honda motor
Köpte själv denna, osedd på ren chansning och är som sagt nöjd (efter en och en halv sommar i alla fall)
Bättre specs än stigan du länkade till. 1500w motor, 40cm klippbredd, hyggligt stor uppsamlare, ettgrepps höjdjustering, mulching om man gillar det
http://www.tretti.se/m/hem-och-tradgard/tradgardsmaskiner/grasklippare/al-ko-comfort-40-e-2
Bättre specs än stigan du länkade till. 1500w motor, 40cm klippbredd, hyggligt stor uppsamlare, ettgrepps höjdjustering, mulching om man gillar det
http://www.tretti.se/m/hem-och-tradgard/tradgardsmaskiner/grasklippare/al-ko-comfort-40-e-2
Har ungefär som dig 120 m2 att klippa. Köpte en elgräsklippare av förra ägaren rotak 37 för 300.-
Använde den en gång innan jag åkte och köpte mig en handjagare (stiga) för 599:- tar ca 7 minuter att gå över grsmattan, + att den klipper mycket kortare än rotak 37.
Köpte sedan en sladd trimmer och sladdvinda ifrån garaget men åkte sedan och köpte en sladdlös trimmer från biltema som verkar fungera bra, har bara kört en gång ännu..
Använde den en gång innan jag åkte och köpte mig en handjagare (stiga) för 599:- tar ca 7 minuter att gå över grsmattan, + att den klipper mycket kortare än rotak 37.
Köpte sedan en sladd trimmer och sladdvinda ifrån garaget men åkte sedan och köpte en sladdlös trimmer från biltema som verkar fungera bra, har bara kört en gång ännu..