3 599 läst · 11 svar
4k läst
11 svar
Kapa klinkersgolv??
Hej!
Vi har ett klinkersgolv som ligger från entrén ut i hallen.
nu vill jag ta bort klinkersen i hallen men spara det i entren - finns det något bra sätt att såga utan att man dammar ner hela kåken?!? under kaklet ligger 1st gips + golvvärme!
snittet kommer bli mitt i kakelplattan!
MVH /AL
Vi har ett klinkersgolv som ligger från entrén ut i hallen.
nu vill jag ta bort klinkersen i hallen men spara det i entren - finns det något bra sätt att såga utan att man dammar ner hela kåken?!? under kaklet ligger 1st gips + golvvärme!
snittet kommer bli mitt i kakelplattan!
MVH /AL
Här är en tråd med liknande ämne: http://www.byggahus.se/forum/badrum/194966-skara-uppsatt-kakel.html
Moderator
· Stockholm
· 52 303 inlägg
Bygg ett tält över arbetsplatsen, tejpa alla skarvar mot golv och väggar. Och tänk på att själv ha andningsmask (och skyddglasögon, hörselskydd).
Produkter som diskuteras: "hörselskydd"
Hörselskydd & hörselkåpor
I den här samlingen hittar du vårt sortiment av hörselskydd & hörselkåpor.
Läs mer
Hur pass slitstark är kakelbladet till en multi för att kapa klinkers? Vet att det inte går att ge exakta svar beroende av kvalite men vilken erfarnhet har ni. Kakel är ju ganska poröst jämfört med hårdare klinkers.
Jag hade Bosch original blad när jag kapade kaklet i toan, tre plattor och det gick fin fint. Till klinkers är jag tveksam till. Tror nog att det är för hårt, bladet är till "mjukt" kakel. Kanske är Fein bladen bättre...?AndersS skrev:
Produkter som diskuteras i tråden