Hej!
Vi har ett klinkersgolv som ligger från entrén ut i hallen.
nu vill jag ta bort klinkersen i hallen men spara det i entren - finns det något bra sätt att såga utan att man dammar ner hela kåken?!? under kaklet ligger 1st gips + golvvärme!
snittet kommer bli mitt i kakelplattan!
MVH /AL

• Gilla
Roundup
  • Laddar…
Varför inte ta bort kaklet utan att såga det på plats? Ligger det omlott? I så fall är det bättre att ta bort varannan, kapa utomhus och sätta dit halvorna igen om ni förstår vad jag menar! :rolleyes:

• Gilla
MB77
  • Laddar…
låna/hyr en vattenkyld cirkelsåg för ändamålet

Inte för att verka taskig mot en Dalmas, men vatten vill man inte gärna ha i gipset.....:cool:

:)
Nej du har så rätt, Lindian glöm mitt förslag

Bygg ett tält över arbetsplatsen, tejpa alla skarvar mot golv och väggar. Och tänk på att själv ha andningsmask (och skyddglasögon, hörselskydd).

Hej!
Tack för alla svar!!
Är sugen på att testa multikapen med en kakeltrissa!!
Hoppas iaf att den gör frugan minst arg!!?:surprised:
Återkommer med bilder om projektet drar igång i närtid!?!

/AL

Hur pass slitstark är kakelbladet till en multi för att kapa klinkers? Vet att det inte går att ge exakta svar beroende av kvalite men vilken erfarnhet har ni. Kakel är ju ganska poröst jämfört med hårdare klinkers.

AndersS skrev:
Hur pass slitstark är kakelbladet till en multi för att kapa klinkers? Vet att det inte går att ge exakta svar beroende av kvalite men vilken erfarnhet har ni. Kakel är ju ganska poröst jämfört med hårdare klinkers.
Jag hade Bosch original blad när jag kapade kaklet i toan, tre plattor och det gick fin fint. Till klinkers är jag tveksam till. Tror nog att det är för hårt, bladet är till "mjukt" kakel. Kanske är Fein bladen bättre...?

Glömde skriva tiden. Det går inte fort att kapa dem, mina tog ca20min styck. Plattorna är 30cm.

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.