Per E, det verkar lite crazy.

Hur vet jag vilket inlägg jag citerar, eller anmäler, om knapparna inte ligger inne i inlägget de berör? :confused:
 
KnockOnWood,

Rapportera och Citera-länkarna har legat på den "färgade listen" i ganska många år utan att någon har haft svårt att hitta till dem - så jag tror nog att det kommer att gå bra även i fortsättningen. ;)

Anledningen till att vi flyttar tillbaka dem är att vi tycker att det ser renare och snyggare ut OCH att vi slipper ett "gytter" av knappar såsom vi har idag när "Spara, Fler alternativ, Radera, Avbryt" och "Anmäl, Redigera, Svara, Citera" hamnar så nära inpå varandra SAMT att vi slipper att "Per Eskilsson, KnockOnWood och två till gillar." hamnar på två rader då.
 
Per Eskilsson skrev:
KnockOnWood,

Rapportera och Citera-länkarna har legat på den "färgade listen" i ganska många år utan att någon har haft svårt att hitta till dem - så jag tror nog att det kommer att gå bra även i fortsättningen. ;)

Anledningen till att vi flyttar tillbaka dem är att vi tycker att det ser renare och snyggare ut OCH att vi slipper ett "gytter" av knappar såsom vi har idag när "Spara, Fler alternativ, Radera, Avbryt" och "Anmäl, Redigera, Svara, Citera" hamnar så nära inpå varandra SAMT att vi slipper att "Per Eskilsson, KnockOnWood och två till gillar." hamnar på två rader då.
OK nu ser jag.

Men jag lovar att inte klicka på gilla särskilt ofta ;)

PS
Nu har "dokumentet" ersatts av en gul rektangel med en vit prick i.
Symbol för vad?
Dags att lägga upp en bruksanvisning kanske?
 
Gul ikon betyder oläst, grå ikon betyder läst. Den blåa pilen kommer att försvinna men funktionen som den blåa ikonen har kommer att flyttas till vänsterspalten så att man enkelt kan gå till senast olästa inlägget.
 
Den lilla röda flaggan som visar antalet olästa meddelanden bredvid ordet Inkorg i den svarta listen försvinner inte när allt är läst. Ut/in-loggning hjälper inte.
 
Är du säker på att du har öppnat meddelandet under Inkorg på den svarta listen och inte i din mail? Jag har någon gång läst meddelandet i min mail och sedan tyckt den lilla röda flaggan ska försvinna, men så smart är den tyvärr inte.
 
mycke_nu skrev:
Den lilla röda flaggan som visar antalet olästa meddelanden bredvid ordet Inkorg i den svarta listen försvinner inte när allt är läst. Ut/in-loggning hjälper inte.
Det låter jätteunderligt. Kan du gå in i http://www.byggahus.se/forum/private.php och till höger på "Verktyg för mappar" klicka dig igenom alla mapparna och kontrollera att du inte har något oläst som ligger? Ifall du har många meddelanden i en mapp så kan du dölja alla lästa genom att använda Visningsalternativ --> Status i rutan precis ovanför.
 
johan_mlg skrev:
Det låter jätteunderligt. Kan du gå in i [länk] och till höger på "Verktyg för mappar" klicka dig igenom alla mapparna och kontrollera att du inte har något oläst som ligger? Ifall du har många meddelanden i en mapp så kan du dölja alla lästa genom att använda Visningsalternativ --> Status i rutan precis ovanför.
Fel av mej. Hittade nu ett oläst meddelande. :surprised:
 
Laddade upp en bild i PNG-format (nästan helt säker) i det här inlägget.

Fick inga felmeddelanden, men nu ser jag att dels blev det ingen in-line bild utan en bilaga, och dels går det inte att visa denna.
 
Skulle man inte helt enkelt kunna ignorera (ofrivilliga) dubbelklick inom två sekunder istället för att servera ett felmeddelande?
 
mycke_nu skrev:
Skulle man inte helt enkelt kunna ignorera (ofrivilliga) dubbelklick inom två sekunder istället för att servera ett felmeddelande?
Jag hoppas att vi kan ta bort felmeddelandet inom en hyvsat snar framtid. Om det blir som planerat kommer vi att kunna söka hur ofta som helst.
 
Lyckas inte redigera inlägg i varken chrome, ff eller ie. Ie rapporterar följande javascriptfel:Webpage error detailsUser Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.1; WOW64; Trident/4.0; GTB7.3; SLCC2; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 3.0.30729; Media Center PC 6.0; InfoPath.3; .NET4.0C; .NET4.0E; MS-RTC LM 8)Timestamp: Wed, 20 Jun 2012 14:25:37 UTCMessage: Syntax errorLine: 6Char: 1504Code: 0URI: http://www.byggahus.se/forum/clientscript/ckeditor/ckeditor.js?t=A7HG4HT&v=4112Message: 'CKEDITOR' is undefinedLine: 11Char: 778Code: 0URI: http://www.byggahus.se/forum/clientscript/vbulletin_textedit.js?v=4112
 
Varningen för försök att lämna en sida medan man skriver ett inlägg dyker inte upp om man exvis klickar på Senaste Inläggen.

Personligen använder jag sökfunktionen betydligt oftare än webläsarens navigationspilar.
 
Mikael_L
Jag skrev ett långt PM (ett svar), jag började lite, sen låg den öppen väldigt länge innan jag färdigställde.
Vid sändning av PM gick det inte bra. nånting med "token expired" dök upp i felmeddelandet.
Det känns som att det klagades på att det gick för lång tid mellan jag tryckte "reply" och sen sände PM-et.

Jag hittade inte heller någon draft eller så, fastän jag sett att det autosparats någon gång.


edit:
Det är kanske inte något fel alltså, men nu har jag iaf rapporterat vad jag råkat ut för. :)
 
Redigerat:
Mikael_L skrev:
Det är kanske inte något fel alltså, men nu har jag iaf rapporterat vad jag råkat ut för. :)
Nej, det låter faktiskt ganska riktigt. Man har cirka 2 timmar på sig (om jag minns rätt) från det att man börjar skriva tills att man skrivit klart. Det är en säkerhetsåtgärd för att ingen ska kunna kapa ditt konto. (Egentligen är det lite mer komplicerat än så, men det är så himmla meckigt att förklara hur det funkar. ;) )

Återställ-knappen syns nere till vänster i editorn ifall du navigerar in på exakt samma sida som du skrev ditt svar på. Dock så har man bara någon halvminut eller så på sig att återställa efter att man gått in på sidan.. Sen så autosparar den ett tomt meddelande för sig..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.