2 452 läst · 11 svar
2k läst
11 svar
Spottar på altanen
Det finns ganska många trådar som tar upp detta om du söker lite. Jag har själv Cosa 30 som jag köpte på Jula. 399kr för 10 lampor. Fungerar klockrent tycker jag. Prisvärda.
Men kan meddela att Brilliant som tillverkar har gjort om elkopplingarna på dem!! Endast 1,5 sladd mellan varje lampa, De är seriekopplade och går inte till någon box längre. Alltså kan man inte sätta dem på samma sätt som förrut.
Jula har dem på sin hemsida med saldo, men kan meddela att inga varuhus har dem inne ännu.
Jula har dem på sin hemsida med saldo, men kan meddela att inga varuhus har dem inne ännu.
Har precis kommit hem med 2st paket från jula i borlänge. Dessa har båda den "gamla" kopplingen, och de har nyss kommit i lager igen. De hade 8 paket på hyllan när jag handlade dem.MrNice80 skrev:Men kan meddela att Brilliant som tillverkar har gjort om elkopplingarna på dem!! Endast 1,5 sladd mellan varje lampa, De är seriekopplade och går inte till någon box längre. Alltså kan man inte sätta dem på samma sätt som förrut.
MEN jag såg att molectric har den "nya" kopplingen.
Pratade med en expedit och hon sa att de skulle utgå.
Jula säljer inget från sin sida, utan endast i butik.
Molectic har ändrat på sin sida efter jag upptäckt detta. De visste att det var på gång. Men inte när. Jag fick erfara detta den hårda vägen. Idag fick jag hem cosa45 or och 2 st dimmrar dock. fgo skrev:Har precis kommit hem med 2st paket från jula i borlänge. Dessa har båda den "gamla" kopplingen, och de har nyss kommit i lager igen. De hade 8 paket på hyllan när jag handlade dem.
MEN jag såg att molectric har den "nya" kopplingen.
Pratade med en expedit och hon sa att de skulle utgå.
Jula säljer inget från sin sida, utan endast i butik.
Har du skapligt med plats mellan taken så kan du ju satsa på en lampa som lyser istället för en effektbelysning, tex http://www.jula.se/markspotlight-gu10-ip67-422213 eller http://www.clasohlson.com/se/Downlight-takfotsbelysning/Pr363921000 . Den från classe har vridbart lamphus och är tydligen lämplig som takfotsbelysning och skapligt pris med. Den tänker jag själv prova på garaget med LED ljuskälla. Lite lustigt att den bara är IP21 dock....