Status
Inte öppen för fler kommentarer.
MBygga skrev:
Larm och larm, ja det är samma pip som larmar hela tiden, antingen för att tala om att den skall börja klippa, eller t.ex. att den blir upplyft eller hamnar utanför sitt arbetsområde. Tar man bort pipet så finns det alltså inget larm om någon försöker ta den, så jag har tejpat piparen lite så det blir lägre men inte tagit bort det helt.
Så då piper den 3 gånger sen är det bara att gå iväg med den? Eller så stänger tjuvarna bara av den så funkar inte larmet.
 
frippe80 skrev:
Så då piper den 3 gånger sen är det bara att gå iväg med den? Eller så stänger tjuvarna bara av den så funkar inte larmet.
Det är väl överaskningseffekten man är ute efter, de flesta tjuvar är ju inte kallblodiga proffs, utan kanske bara vill göra "en kul grej". Om de nu skulle stänga av och gå iväg med den får de ju inte igång den utan rätt PIN-kod så för de flesta (finns väl någon enstaka hacker) så blir den obrukbar.
 
MBygga skrev:
Det är väl överaskningseffekten man är ute efter, de flesta tjuvar är ju inte kallblodiga proffs, utan kanske bara vill göra "en kul grej". Om de nu skulle stänga av och gå iväg med den får de ju inte igång den utan rätt PIN-kod så för de flesta (finns väl någon enstaka hacker) så blir den obrukbar.
Får man hoppas att som dom fixar till pipet med en uppgradering av mjukvaran då.
 
the_red_dragon skrev:
Testade min med en liten slinga idag. Hade också problem med 30-35cm....har dock endast testat "hem" funktionen och jag känner igen att den går som en drucken på väg till laddaren, men den största besvikelsen var att knivarna inte började snurra och larmet "blockerad knivskiva" eller liknad kom. Det verkade som den gjorde ett försök och det surrade till lite, men lyckades aldrig börja klippa. Skivan snurrar lätt om man snurrar manuellt och gräset var nyklippt inför testet. Någon annan som har haft likanande problem? Jag får iaf ringa supporten imorgon :(

Min fungerar igen, när jag ändrade klipphöjden så for den igång
 
Var inne på Jula idag för att köpa mer kabel, jodå de hade orginalkabeln för 1495:- för 200m....... glöm det sa jag
 
Är det någon som upplever att drifttiden blir kort när klipparen har haft vilodag/vilodagar, dvs vid första körningen efter vila.
 
Min klarar en passage med ca 120cm mellan trådarna.
 
johan119 skrev:
Var inne på Jula idag för att köpa mer kabel, jodå de hade orginalkabeln för 1495:- för 200m....... glöm det sa jag
Kolla med denna Webbutik.

http://www.gplshop.se/automower-tillbehor/slingkabel-automower.php

250 meter kostar 1000:- och om det räcker med 150 meter blir det "endast" 700:-

Vill du slå på stort med "Heavy Duty" tråd så..
http://www.gplshop.se/automower-til...hp?XBLG20801=89390fa8f7c1a410c6e997a926f2e9f3


Får hålla med dig om att det är f_n så dyrt med 1495:- för 200 meter kabel och hus Jula, men jag antar att JULA/LANDROID Worx tänker lite på gungor och karuseller så att säga :)
 
hk1971j skrev:
Kolla med denna Webbutik.

[länk]

250 meter kostar 1000:- och om det räcker med 150 meter blir det "endast" 700:-

Vill du slå på stort med "Heavy Duty" tråd så..
[länk]


Får hålla med dig om att det är f_n så dyrt med 1495:- för 200 meter kabel och hus Jula, men jag antar att JULA/LANDROID Worx tänker lite på gungor och karuseller så att säga :)
Det fungerar säkert med vanlig mångledarkabel i 5 år, sedan är det kanske dags att köpa ny gräsklippare ändå.
 
Jag köpte 150meter kabel och 100 extra klammor för 950 spänn hos min lokala hva handlare. Tror att det lönar sig i längden.


Sent from my ST17i using Byggahus
 
Jag var idag på jula och lämnade in Pia II (rip) och fick.en helt ny, Pia III. Inget tjafs, killen kollade inte ens i kartongen vad som var i. Fick då även en bonusuppsättning med kabel(200m) och kabelspik. :)
 
johan119 skrev:
Var inne på Jula idag för att köpa mer kabel, jodå de hade orginalkabeln för 1495:- för 200m....... glöm det sa jag
Då är det bättre att gå till en HQ säljare, där kan du få deras kabel för 760 kr/150m eller 1080 kr/250m. Minst lika bra och hållbar är den också. De har också fina silikonfyllda skarvdon för en tjuga/st.
 
johan119 skrev:
Det fungerar säkert med vanlig mångledarkabel i 5 år, sedan är det kanske dags att köpa ny gräsklippare ändå.
2-3 år max, med alla slitningar det blir på vintrarna. Tråkigt när man börjar få avbrott och skall försöka hitta ställena.
 
Mattias.A skrev:
Jag var idag på jula och lämnade in Pia II (rip) och fick.en helt ny, Pia III. Inget tjafs, killen kollade inte ens i kartongen vad som var i. Fick då även en bonusuppsättning med kabel(200m) och kabelspik. :)
Har du bytt två gånger redan? Vad har du haft för fel på dem?
 
frippe80 skrev:
Får man hoppas att som dom fixar till pipet med en uppgradering av mjukvaran då.
Skall vi nog tyvärr inte hoppas för mycket på. Jag ställde tre mjukvarufrågor till Worx ( 1. Mjukvaruuppdatering möjlig, 2. Klippning på slingkabeln och 3. Kodning av slingkabeln) och fick svar idag att de inte planerar några nya släpp för närvarande.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.