CCG skrev:
Villa i Amundövik till salu, ritad av Wingårdh.

[länk]
Ah! en granne, ska man gissa priset eller har man inte råd om man frågar? ;)
hade ju varit spännande och veta om en välkänd arkitekt betalar sig......

Ligger väl dold denna fastighet, när en bekant berättade att sin dotter bott i detta hus tog det ett tag innan jag kopplade vilket hus hon pratade om..... :p
 
CCG skrev:
Villa i Amundövik till salu, ritad av Wingårdh.

[länk]
"Den diskreta uppfarten till villan är utformad som en integrerad del av fastigheten i harmonisk samklang med naturen. Den med nedsänkta spotlights upplysta uppfarten är naturligt inramad av två stora klipphällar och ger ingen antydan om vad som finns på insidan bakom husfasaden."

Fantastiskt spännande entré!
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Min spontana tanke var att det var Kustartilleriet som hade designat huset.
 
W
Tycker det e rätt fult men så e även Villa Ann och andra liknande hus han har gjort. Däremot ser det rätt coolt ut ovanifrån om man tittar via google earth eller hitta.se. Helt klart geometriskt genomtänkt tomt.
Synd bara att "havet" som är utanför är en 50cm djup dy vik med en liten muddrad ränna. Men men, man kan inte få allt.
 
cederbusch skrev:
Den här är inte så dum heller. Ligger i väldigt fint område. Inget för mig dock, finns ju inget att renovera! ;)

[länk]
Det där var fint!
 
cederbusch skrev:
Den här är inte så dum heller. Ligger i väldigt fint område. Inget för mig dock, finns ju inget att renovera! ;)

[länk]
Du kan alltid bygga en verkstad eller något annat;)
 
cederbusch skrev:
Den här är inte så dum heller. Ligger i väldigt fint område. Inget för mig dock, finns ju inget att renovera! ;)

[länk]
Som och bo i ett gökur var min första tanke.

Föredrar Wingårdh...
 
cederbusch skrev:
Den här är inte så dum heller. Ligger i väldigt fint område. Inget för mig dock, finns ju inget att renovera! ;)

[länk]
Priset 2,6 miljoner förefaller lågt när man är van vid höga storstadspriser på fastigheter.
 
Nej 2.6 milj är nog inte så mkt för ett fint hus med mkt mark i naturskönt område. Men alla andra hus i närheten kostar miljonen mindre, så i det perspektivet blir det dyrt.
 
Mikael_L
Immobil skrev:
:wow: Någon borde skämmas, ställa in en sittvagn där!!!! :mad:
Ja helt klart passar den lite dåligt in i en sån man cave ... :cool:

Annars måste jag säga om bilderna innifrån huset, att jag nästan trodde att färgpatronen i min bildskärm tagit slut, att det bara var svart kvar. :D
 
Mikael_L
CCG skrev:
Villa i Amundövik till salu, ritad av Wingårdh.

[länk]
Duktig fotograf.
Väl valda och bra bilder för den kundgruppen, man ska ju inte bara visa en bostad.

Även om jag förstår jämförelsen med kustartilleriet så tycker jag nog huset var rätt läckert.
 
CCG skrev:
Villa i Amundövik till salu, ritad av Wingårdh.

[länk]
Det där huset gillade jag faktiskt. Hade nog inte kunnat bo där long term men perfekt om det varit ett hotell eller liknande.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.