5 547 läst · 12 svar
6k läst
12 svar
Downlight med låg höjd
Tänker regla i taket med 45x45 och letar lämpliga spottar som går att antingen sätta i apparatdosa eller direkt i taket. Dvs. det blir bara ca 45 mm upp till nuvarande tak.
Finns det några spottar 230 eller 12 V med så lågt inbyggnadsmått?
Någon som har ett bra förslag på enkel vit variant?
Finns det några spottar 230 eller 12 V med så lågt inbyggnadsmått?
Någon som har ett bra förslag på enkel vit variant?
Har tyvärr inga konkreta förslag, men är rätt övertygad om att du har mycket att välja på om du väljer LED. För övrigt antar jag att det blir 45mm + innertaksbeklädnad, typ 12-13 mm?Robban66 skrev:
Kör du med LED finns en hel del alternativ som klarar sig på ca 55mm inbyggnadshöjd.
Kolla www.hidealite.se www.maxel.se www.designlight.nu
Vill du installera halogen (varför man nu skulle vilja det?) så finns det inte lika mycket att välja på. Då måste du gå på en 20W 12V halogen tex Hide-a-Lite 1210
Kolla www.hidealite.se www.maxel.se www.designlight.nu
Vill du installera halogen (varför man nu skulle vilja det?) så finns det inte lika mycket att välja på. Då måste du gå på en 20W 12V halogen tex Hide-a-Lite 1210
Byggveteran
· Gästrikland
· 32 inlägg
http://www.hidealite.se/svenska/7467050-1203v-inkl-10/w-2m-k-amp-klarglas.html den spotten fällde jag in i alla fönstersmygar, det finns flera varianter med en bygghöjd på ca 20mm.
Med vänlig hälsning, Daniel
Med vänlig hälsning, Daniel
Jag valt 12v 20w ip44 spotar från Vinga ljus. Jag är mycket nöjd och du kan ha dem med låg inbyggnadshöjd.
Vill du så kan du ju välja små runda trafosar som du kan pilla in i nåt hål stort som en dosa. Det finns även pyttesmå som går in i spothålet, men då får du se till att skjuta den åt sidan.
Berätta gärna hur det slutar.
Vill du så kan du ju välja små runda trafosar som du kan pilla in i nåt hål stort som en dosa. Det finns även pyttesmå som går in i spothålet, men då får du se till att skjuta den åt sidan.
Berätta gärna hur det slutar.