36 172 läst · 10 svar
36k läst
10 svar
Snygga eluttag
Vi renoverar kök hemma och ska ha dit ganska många nya eluttag. Problemet är att jag tycker att de vanliga vita är fula, men min man (f.d elektriker) vägrar att betala fyra gånger (minst) så mycket för snyggare. Kan någon tipsa mig om snygga kontakter till hyfsat pris? (För husfridens skull...)
Säger bara: www.merten.se
Finns mycket att välja på till humana priser. Sätter själv deras Artec i ädelstål i mitt badrum. Genom han jag handlar av skulle blir priserna inte mycket högre än tex vita fula Eljo Trend.
Maila mig om du vill ha tips om vem du kan köpa dom igenom.
Finns mycket att välja på till humana priser. Sätter själv deras Artec i ädelstål i mitt badrum. Genom han jag handlar av skulle blir priserna inte mycket högre än tex vita fula Eljo Trend.
Maila mig om du vill ha tips om vem du kan köpa dom igenom.
http://www.merten.se/html/se/index.html
Lite lättare att hitta
Lite lättare att hitta
Kolla på www.elbutik.se
(Varför kan jag inte få länken klickbar :-?. Jag får upp url tecken, men det blir bara vanlig text när jag ska posta)
Där kan du få en fingervisning om vad dom olika mertenprylarna kostar. Dom säljer också Lexel, Eljo osv.
Vill du ha Merten så kan jag tipsa dig om ett ställe som är billigare än elbutik.se
(Varför kan jag inte få länken klickbar :-?. Jag får upp url tecken, men det blir bara vanlig text när jag ska posta)
Där kan du få en fingervisning om vad dom olika mertenprylarna kostar. Dom säljer också Lexel, Eljo osv.
Vill du ha Merten så kan jag tipsa dig om ett ställe som är billigare än elbutik.se
Du måste ha med http:// också http://www.elbutik.se/Gutte skrev:Kolla på www.elbutik.se
Kör Gira Radiobuss. www.gira.de. Tror elbutik.se har dom också. Köp dom via tyskland blir dom ännu billigare.
Blå ram på ovanvåning.
Röd ram på entrevåning
Aluminium ram i rummen.
Samtliga svarta knappar med radiobuss i. (utan radiobuss rätt ok prismässigt.)
Allt styrs med fjärrkontroll.
Det innebär att vi nu väcker barnen i sina rum genom att trycka på knappen. Och markerar tydligt när dom skall lägga sig...
Släcker och tänder ytterbelysningen från soffan.
Tänder upp hela huset samtidigt. Och släcker det.
Styr markiserna från soffan.
Snart skall persiennerna och gardinerna kunna styras också.
Kopplat det till larmet, så om larmet går åker alla persienner upp och allt ljus tänds.
Har dock inte kommit på hur man kan fixa en Latte med det ännu.
Och... F-n vad man lär sig nya "ovanor" snabbt!
Blå ram på ovanvåning.
Röd ram på entrevåning
Aluminium ram i rummen.
Samtliga svarta knappar med radiobuss i. (utan radiobuss rätt ok prismässigt.)
Allt styrs med fjärrkontroll.
Det innebär att vi nu väcker barnen i sina rum genom att trycka på knappen. Och markerar tydligt när dom skall lägga sig...
Släcker och tänder ytterbelysningen från soffan.
Tänder upp hela huset samtidigt. Och släcker det.
Styr markiserna från soffan.
Snart skall persiennerna och gardinerna kunna styras också.
Kopplat det till larmet, så om larmet går åker alla persienner upp och allt ljus tänds.
Har dock inte kommit på hur man kan fixa en Latte med det ännu.
Och... F-n vad man lär sig nya "ovanor" snabbt!
Renovering. Skulle satt in trådbundet annars.
Vet tyvärr inte vad just Gira gick på då all el är utbytt och mkt kompletterat. Blev ett antal hundra tusen och dessa ingick i det stora paketet....
Däremot vet jag att man bör köpa dom via grossist och se till att få offert på dom. Alternativt via tyskland. Då är det helt andra priser. Har massa olika strömbrytare och varje "olik"kostar olika mkt.
Vet tyvärr inte vad just Gira gick på då all el är utbytt och mkt kompletterat. Blev ett antal hundra tusen och dessa ingick i det stora paketet....
Däremot vet jag att man bör köpa dom via grossist och se till att få offert på dom. Alternativt via tyskland. Då är det helt andra priser. Har massa olika strömbrytare och varje "olik"kostar olika mkt.
Nja, just en latte kan bli svårt. Men styr ett uttag som du sätter en vanlig bryggare (melittatyp). Ladda denna med kaffe och vatten på kvällen. På morgonen trycker du på fjärrkontrollen och uttaget spänningssäts. Eller koppla det till väckarklockan, så vaknar du alltid till den underbara doften av nybryggt Zoegas! ;D :OLHA skrev: