Medlem
· Västernorrland
· 126 inlägg
Hej
Jag har idag kring min garageuppfart en ram av ett mörkt fyrkantigt timmer som är i dimension: B250xD160xL2600
Det jag ska göra nu är att lägga en stengång från trappen på framsidan till vägen utanför och tänkte att för det ska likna garageuppfarten så tänkte jag försöka skaffa samma timmer dit.
Någon som vet vart man kan hitta sådant timmer?
Jag har sökt och sökt men ej funnit något. Bor i Sundsvallstrakten om det är någon som vet något häromkring.
Bifogar bilder på timmerstocken:
Jag har idag kring min garageuppfart en ram av ett mörkt fyrkantigt timmer som är i dimension: B250xD160xL2600
Det jag ska göra nu är att lägga en stengång från trappen på framsidan till vägen utanför och tänkte att för det ska likna garageuppfarten så tänkte jag försöka skaffa samma timmer dit.
Någon som vet vart man kan hitta sådant timmer?
Jag har sökt och sökt men ej funnit något. Bor i Sundsvallstrakten om det är någon som vet något häromkring.
Bifogar bilder på timmerstocken:
Medlem
· Västernorrland
· 126 inlägg
Sökte på Slipers och hittade faktiskt en kille som sålde järnvägstimmer i samma dimensioner som jag är ute efter.
150kr/st i Skönvik, Sundsvall.
Tack för namnet slipers!
150kr/st i Skönvik, Sundsvall.
Tack för namnet slipers!
Ehm... Nu brukar inte slipers vara så eftertraktade i trädgården eftersom de förr var behandlade med massa otrevligheter.
Men, om de är gamla så kanske alla hemskheter redan har lakats ut. Fast det tar nog ett tag för jag har själv en hög med sådana liggandes för att göra något fiffigt med någon dag och tänker jag efter så växer det nog faktiskt mindre runt om den högen. Hoppsan hejsan....
Men, om de är gamla så kanske alla hemskheter redan har lakats ut. Fast det tar nog ett tag för jag har själv en hög med sådana liggandes för att göra något fiffigt med någon dag och tänker jag efter så växer det nog faktiskt mindre runt om den högen. Hoppsan hejsan....
Typ såna här ? http://www.molnsatra.se/sortiment/marksten--slipers/slipers--tillbehoer/slipers---160x200x2600.aspx
Har inte hittat några såna häruppe i norr dock, finns bara byggtimmer, men jag tycker inte det är fint med de rundade kanterna...
Gamla järnvägsslipers, nja, borde väl ha lakat ur sig, men de är egentligen att räkna som farligt avfall tror jag...
Har inte hittat några såna häruppe i norr dock, finns bara byggtimmer, men jag tycker inte det är fint med de rundade kanterna...
Gamla järnvägsslipers, nja, borde väl ha lakat ur sig, men de är egentligen att räkna som farligt avfall tror jag...
Liknande trådar
-
Timmer sökes (för att bygga väggen)
Lösvirke & Timmerhus -
Timmerman/Snickare sökes runt falun, gävleborg för konsultation
Lösvirke & Timmerhus -
Isolera Golv i timmerhus.. hjälp och tips sökes
Golv -
Timmerman sökes. Stockholm, Nynäshamn kommun. Ösmo Torö församling.
Byggnadsvård -
Byta syllar i torpargrunden. Sökes timmerman!
Byggnadsvård