Jag har grävt ur en yta ca 20-25 cm lagt i bärlager bestående av lite betong och annat överblivet. Jag har en hög med sandjord full med småsten också som jag hade tänkt att lägga på detta. Så småningom är tanken att kratta ut naturgrus eller liknande och ha som parkering.

Funkar det att använda sandjorden som bärlager eller kommer det bara förvinna ner i betongen?

Jag skulle inte lägga något annat än bergkross 0/32 eller 0/64 på en parkering/uppfart och därefter padda med den tyngsta paddan jag orkar bära. Har man inget emot lite hjulspår eller att fylla på grus varje år kan det ju dock fungera med lite vad som helst som bärlager...!

Jag vet inte hur stark du är men jag brukar använda såna som jag inte orkar bära :)

Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2

• Gilla
cecar33
  • Laddar…
Jag anlade en parkering på åkern. Grävde bort det översta, lade markduk och fyllde upp med kattskallar därefter 0-32. Det är fortfarande ganska mycket fint material i ytan men jag räknar med att det sjunker ner under sommarens alla regn. Har inte paddat.

Fungerar som tänkt, varken bilar eller grävare sjunker ner. Regnvatten försvinner omedelbart.

Locke skrev:
Jag anlade en parkering på åkern. Grävde bort det översta, lade markduk och fyllde upp med kattskallar därefter 0-32. Det är fortfarande ganska mycket fint material i ytan men jag räknar med att det sjunker ner under sommarens alla regn. Har inte paddat.

Fungerar som tänkt, varken bilar eller grävare sjunker ner. Regnvatten försvinner omedelbart.
Kattskallar? :O makabert och Fritz var dom första tankarna som dök upp :D

Hm, så jag kan lägga ut sanden alltså? Är rätt mkt sten i det också. Tror jag provar det. Vill gärna bli av med det på ngt bra sätt. Lite hjulspår har jag inga problem med.

Wisentdual skrev:
Jag vet inte hur stark du är men jag brukar använda såna som jag inte orkar bära :)

Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2
Stark!

• Gilla
Wisentdual
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.