5 756 läst · 43 svar
6k läst
43 svar
har han kopplat rätt?
Då är det inte mycket som blivit rätt, om den är kopplad enligt första alternativet nu så får du sätta i byglarna mellan 1-2 och 4-5, OBS bryt strömmen innan. Så kan du använda den så länge iaf. Men du ska kräva att han drar fram så du har 2 faser nolla och jord 2,5mm2, och när det är gjort ska den kopplas enligt mellersta alternativet.
Hur stressad han än va kan jag inte förstå varför man kopplar in en häll med märkeffekt på 7400w till enfas 16A (3680w)? Är man så stressad hem till påskfirandet hadde de väl han lika gärna kunna strunta i det !
Det här blir ju bara märkligare och märkligare...har du trefas i kåken?
För har du det, fattar jag inte varför man bara lägger fram enfas till spis/häll vid köksrenovering, fullt i centralen? Varför bara 16A, på 6mm² dessutom?
5*2,5 och perilex har ju funkat i decennier?
Och varför i alla elgudars namn klarar han inte ens av att koppla den RÄTT för enfas? Nyutexad? Bara jobbat i industri eller med gatlampor??
Skumt.
Hoppas du kan laga någon påskmat iaf, för detta blir ett backjhobb.
För har du det, fattar jag inte varför man bara lägger fram enfas till spis/häll vid köksrenovering, fullt i centralen? Varför bara 16A, på 6mm² dessutom?
5*2,5 och perilex har ju funkat i decennier?
Och varför i alla elgudars namn klarar han inte ens av att koppla den RÄTT för enfas? Nyutexad? Bara jobbat i industri eller med gatlampor??
Skumt.
Hoppas du kan laga någon påskmat iaf, för detta blir ett backjhobb.
jo jag har allt trefas i huset, mycket konstig installation upptäckte även nu när jag skulle sätta dit sockeln så har han gjort en fastinstallation på min diskmaskin den levererades med en stickkontakt men den har han av någon anledning klippt av och gjort en fastinstallation, mycket konstigt? ska nog kontakta hans chef direkt efter påskhelgen nu...
Allvarligt, om jag hade varit du så hade den elektrikern aldrig kommit in i mitt hus ensam igen....
Klippa stickproppen på en diskmaskin :O
Klippa stickproppen på en diskmaskin :O
klippa stickproppen på en diskmaskin var första gången jag hört, och kopplingsscheman är ju inte direkt svårt att fatta att man ska bygla som elektriker dvs kan förstå att TS inte vill göra nått som inte känns helt hundra. Men 1fas när det finns 3 fas :S skumt
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 24 416 inlägg
Det är korrekt uppfattat - så ska den kopplas.order skrev:
Och jag instämmer också i att du inte ringer till honom igen - ring hans chef !
skulle vara intressant som sagt