971 läst · 2 svar
971 läst
2 svar
Kan en klassisk röd fasad sänka intresset vid eventuell försäljning tror ni?
Håller på och bygger ett nytt hus som skall stå klart om 8 veckor. Går i valet å kvalet ang. vilken färg jag ska måla det i.
Det är ett mindre vinkelhus i litet område längst in på gatan med skog åt två håll. Klassisk utsida men modernt på insidan, skulle säga modernast stuk i området.
Min första plan var att måla rött med vita knutar. Vet inte hur länge jag ska bo där och undrar lite om en så klassisk färg kan göra objektet mindre attraktivt i det morderna samhället?
Vill folk hellre ha vita eller gråa hus?
De närmsta tre grannhusen är vit, grått resp. gult med röda knutar.
Vad har ni för åsikter?
Det är ett mindre vinkelhus i litet område längst in på gatan med skog åt två håll. Klassisk utsida men modernt på insidan, skulle säga modernast stuk i området.
Min första plan var att måla rött med vita knutar. Vet inte hur länge jag ska bo där och undrar lite om en så klassisk färg kan göra objektet mindre attraktivt i det morderna samhället?
Vill folk hellre ha vita eller gråa hus?
De närmsta tre grannhusen är vit, grått resp. gult med röda knutar.
Vad har ni för åsikter?
Håller med tidigare inlägg. Färgen på en fasad/foder är enkelt att byta, det är andra saker som påverkar mera t.ex. hur man planerat ytan invändigt, val av material i badrum/kök, etc, som är betydligt svårare och mycket mera kostsamt att byta men lite nya tapeter i egen stil är enkelt. Jag själv skulle t.ex. även uppskatta träfönster som är underhållsfria med aluminium på utsidan.