wolfsandy skrev:
Vilka fler tog ni in offerter från när det gäller vitvaror? Vi håller på med detta kust nu i vi trodde att tretti.se var billigast men se är de alltså inte?
/wolfsandy
Vi tog bara in från tretti.se och Gränsbygden faktiskt.
De ENDA 2 på prisjakt.nu som hade alla de varor vi är ute efter i sitt sortiment.

Blev faktiskt lite besviken på tretti.se att de inte hade bättre paketpris rabatter...
skicka PM om du vill se våra offerter.


@ naffas tack för tipset men de hade inte alla varorna vi söker samt att en del av dem var GRYMT dyra jämfört både med tretti.se och Gränsbygden.

Kolla bara ugnen här: http://www.hallbacks.se/koket/ugnar/bosch-hba341460s.html
o jämför med här: http://gransbygden.se/produkter.php?p=1439

Samma vara men 3000Kr i skillnad, vad väljer man ? :cool:

/momin
 
Redigerat:
När vi renoverade så köpte vi allt från elon. De var flera tusen billigare än mediamarkt och andra som vi tittade på. Kommer tyvärr inte ihåg vilka mer vi tittade på men det var nog inga internet butiker.

Fast det enda kravet vi hade var modellen på kylskåpet resten fick de rekommendera. Bara kylskåpet var 3-4 000 billigare än mediamarkt. :D
 
Samma vara men 3000Kr i skillnad, vad väljer man ?
Svar till momin:

Man väljer förståss det som totalt blir billigast kanske även ta leverans från flera firmor för att plocka det godaste med det problem det skulle medföra. Leveranssäkerhet är en sak som jag tycker man skall värdesätta. Billigaste inköpsstället kan nog variera över tiden också.
Beträffande länken så är skillnaden i publicerat pris på den varan anmärkningsvärd men sedan hade inte Gränsbygden den för leverans som det verkade.
Är det så att vissa firmor parallellimporterar varor och därför får längre och osäkrare leveranstider men förståss billigare när de väl kommer?

/naffas
 
manose skrev:
Ny ägargrupp räddar LB-Hus

[länk]

Vad innebär detta för oss som är ägara och väntar på garantibesiktning? Är det naivt att tro att de nya ägarna kommer bry sig om gammla kunder?
 
Mikael_L
spersboda skrev:
Vad innebär detta för oss som är ägara och väntar på garantibesiktning? Är det naivt att tro att de nya ägarna kommer bry sig om gammla kunder?
Ja det misstänker jag att det är.
Det är antagligen tillräckligt svårt, rent ekonomiskt, att få igång hustillverkningen till en lönsam verksamhet, utan att bära på det gamla bagaget.
Man brukar väl säga att en del konkurser mest har att göra med att bli av med gamla skulder och åtaganden.
 
De säger i artikeln att produktionen kommer igång igen..blir intressant att se i vilken form och utsträckning. De kan väl inte bara starta upp som förut, ett upplägg som inte fungerade? Och kanske behövs ny personal..ja vi får se hur det blir.
 
Mikael_L
Evi skrev:
De säger i artikeln att produktionen kommer igång igen..blir intressant att se i vilken form och utsträckning. De kan väl inte bara starta upp som förut, ett upplägg som inte fungerade? Och kanske behövs ny personal..ja vi får se hur det blir.
Dom säger också att det var 200 anställda och 200 miljoner i skulder vid konkursen.
Så vid denna omstart så har dom i princip raderat 1-2 års lönekostnader från det gamla bolaget. Det bör gå att köra vidare med smärre förändringar och lite mindre kostym, ifall inte orderingången helt havererar p.g.a konkursen.
 
Det vore ju väldigt intressant att höra mer om ägarbytet.
Vilka delar är det som köps upp?
Är det enbart maskiner, fabrik och namnet?

Kommer nya ägarna har någonting med färdigställande av befintliga hus att göra?

Kommer konkursboet agera på annorlunda sätt framöver?

Är konkursboets "bouppteckning" klar ännu?
 
Av artiklarna att döma så är det ALLT dom har köpt.

NEJ, dom har ingen som Helst skyldighet mot gammla kunder.
Goodwill?? vi får se, men jag är mycket tveksam...

Jag tror kk-förvaltaren tycker han har gjort sitt nu och bara komme peta runt lite i ruinerna av vad som fanns, iaf med tanke på hur han bar sig åt tidigare...

/momin
 
Vadå, hur konkursförvaltaren "bar sig åt"? De har ett jobb att göra och det är ingen social verksamhet.

Vad är det för "goodwill" som en del hoppas på? Jag gör det inte, vi kör på själva oavsett!
Avseende garantier så får man förlita sig på hantverkarna som man engagerar i bygget, och skriva avtal med dem så att man har gällande garantier.
Är det någon som inte har forsatt sitt byggande i egen regi efter att LB-hus kursade?
 
Ja, enligt mig "bar han sig åt", alltså stretade i mot, var allmänt disträ och hade noll koll på läget och inte hjälpsam för fem öre...
Det är bland annat därför vi inte kommit igång igen med hantverkare som vi tagit in offerter ifrån då vi vill ha på papper att vi inte har någon skuld mot kk-boet samt att spärrförbindelsen är borta.

Vad det är för goodwill folk hoppas på är väl att de "hoppas" på att få hjälp av nya ägarna att färdigställa sina hus då de verkar sakna både kunskap och ork för att ta tag i det själva.

Men JAG hoppas verligen att INGEN här på forumet gör det...


/momin
 
Om man byggt färdigt med LB hus innan konkursen, vad händer tex med garantibesiktningen som man vill göra efter två år, innebär det att man inte längre har någon att vända sig till när det gäller saker som behöver åtgärdas?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.