4 413 läst · 4 svar
4k läst
4 svar
Söker vit silikon som håller färgen
Dels så har XL tagit in en som har dubbel eller trippelt skydd. Man märker skillnad när man ska pressa ut den, lite trögare och klibbigare - tycker jag... ogillar denna, svår att få slät och fin sen när man ska snygga till det.
Däremot ett tips jag fick utav en i badrum & golv branschen var att använda någon röd tub som vissa använder blandannat i samband med att limma ihop golvmattor. (hittade inte tuben justnu för att se namnet.)
skulle jag stryka detta ovanpå (transparent) silkionet så skulle den hålla sin färg.
- Nu gjorde inte jag detta direkt och tycker den hunnit gulna på ~ 1år...
Så ska följa vilka fler tips som dykerupp då jag troligen kommer dra ny silikon ovanpå det gamla.
Däremot ett tips jag fick utav en i badrum & golv branschen var att använda någon röd tub som vissa använder blandannat i samband med att limma ihop golvmattor. (hittade inte tuben justnu för att se namnet.)
skulle jag stryka detta ovanpå (transparent) silkionet så skulle den hålla sin färg.
- Nu gjorde inte jag detta direkt och tycker den hunnit gulna på ~ 1år...
Så ska följa vilka fler tips som dykerupp då jag troligen kommer dra ny silikon ovanpå det gamla.