Den Meduzan hade jag inte hört förut, ser scenen framför mig med Eddie jagandes en rödbrusig elmoj i en korskopplad kåk vrålandes "Ditt jävla tryffelsvin"!
Obetalbart, hoppas ingen dansk tar illa upp.
 
Om tanten har en industrisymaskin som är 3-fas hemma så visst kan det kanske gå så. Vissa har det.
Men det kanske kan vara så att hon har en elektronsik symaskin som gått sönder litet i elektroniken.

Eller så är det helt enkelt så att symaskinen gått sönder oberoende av elen. Mekaniken för backknappen kan ha hakat upp sig. Inte väldigt ovanligt.

(symaskinsnörd)
 
Undra hur badrumslampan tändes, via spisen?
 
Som sagt, låter som om någon kopierat texten från framlidne Errol (kom också att tänka på den när jag läste nyheten) -är det ett practocal joke??
Strømmen finder vejen!
 
Trott eller ej men det är inte 1:e april än ;), med lite grävande borde det gå att beställa hem domslutet för den som orkar.
 
ricebridge skrev:
Såhär kan man ju också göra... eller inte. (upphovsman okänd)
Rysningar...
Ev. har denna bild sitt ursprung i Landskrona.

En skolinformatör jag känner brukar visa den bilden när han är ute och vid ett tillfälle i Landskrona så var det en elev som började sjunka ner i stolen när bilden visades. Bänkgrannen började skratta och vände sig mot eleven som sjönk ner i stolen och sa: "-Men det är ju din farsas kolleger." Den andre eleven sa att det stämde.

Om eleverna ljög eller ej är svårt att veta men deras reaktion antydde att det stämde som de sa.
 
Andra rykten om "grillen på bord mitt i poolen"-bilden säger att den är riggad...

För övrigt tror jag inte det är särskilt farligt att göra sådär i en plastpool förutsatt att någon utanför polen kan se till att strömmen är bruten när någon kliver i/ur poolen och det inte finns någon metallstege som både har kontakt med marken och poolvattnet. Det kan ju liksom i stort sett inte uppstå någon strömkrets med någon yta/area att tala om eftersom både fas och nolla finns invid varandra.

Vem vet, de kanske kör grillen på isoleringstrafo? ;)
 
Var på husvisning under veckan det kanske inte är värsta elkopplingen men iaf ovanlig två fk i en trädgårdsslang mellan vägguttag och taklampa uploadfromtaptalk1332616860557.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sent from my MB525 using Byggahus
 
ullberg
larsbj skrev:
Var på husvisning under veckan det kanske inte är värsta elkopplingen men iaf ovanlig två fk i en trädgårdsslang mellan vägguttag och taklampa [bild]

Sent from my MB525 using Byggahus
Märkligt, trädgårdsslang är väl ganska mycket dyrare än lubo/VP

/U
 
intressant lösning. Trädgårdsslang kostar troligen avsevärt med per meter än elrör, för att inte tala om "klammern" på bilden.
 
animal0026.gif
 
Man tager vad man haver.
Trädgårdsslang, 5 meter bort.
VP-rör, 5 mil bort

Protte
 
  • Gilla
Broken arrow och 1 till
  • Laddar…
Jag gillar när folk tänker kreativt. Vp rör går ju att ha till så mycket annat än just el så varför inte?
 
raveper skrev:
Jag gillar när folk tänker kreativt. Vp rör går ju att ha till så mycket annat än just el så varför inte?
Vi hade VP-rör som gardinstänger dom första åren vi bodde här, uppsatta med 16-20-klammer :)
 
Tycker det är riktigt rejält gjort.

Tjock, isolerande och armerad slang PLUS en isolerad klammer. Slår ju ett VP-rör fäst med tretumsspik med hästlängder!

Här har vi något att lära!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.