Ja nu brann det i ateljén på nyårsafton, en raket flög in genom fönstret och hamnade i sängen. Det spred sig väldigt snabbt, skrämmande snabbt ! Brandkåren var snabbt framme ( ca 00.10 ) men allt interiört blev brandskadat eller förstört av vatten mm under släckningsarbetet. Natten var väldigt tung.
Ungdomarna var i chock och grät, att sova var inte tal om. Såg framför mig en skräcktid av röjning mm, MEN efter ett samtal till försäkringsbolaget dök det upp en skadeingenjör ( på nyårsdagen ) och sa att vi behövde inte göra något alls, dem tog hand om allt. Sanering, uppbyggnad , rubbet ! Precis som på film, " dont you worry about a thing " Se bilder efter brand och sanering, nu återstår det roliga, upppbyggnad Och försäkringsbolaget är If, det vill jag berätta
Ungdomarna var i chock och grät, att sova var inte tal om. Såg framför mig en skräcktid av röjning mm, MEN efter ett samtal till försäkringsbolaget dök det upp en skadeingenjör ( på nyårsdagen ) och sa att vi behövde inte göra något alls, dem tog hand om allt. Sanering, uppbyggnad , rubbet ! Precis som på film, " dont you worry about a thing " Se bilder efter brand och sanering, nu återstår det roliga, upppbyggnad Och försäkringsbolaget är If, det vill jag berätta
Nytt el har dragits
isolering, duk ( ej plast ) och plywood skiva börjar komma på plats !
Gipsskiva kommer ovanpå det
isolering, duk ( ej plast ) och plywood skiva börjar komma på plats !
Gipsskiva kommer ovanpå det
Det ser ut som om eran renovering går fortare än våran. Kul att se att det går framåt! Elektrikerna kommer förmodligen att börja dra el i vårt hus på måndag. Men då vi har ett stenhus med block och puts är det en hel del fräsning som måste göras.
Gipskivor, microlit och målat i taken.Loftet har fått nytt undertak som målats på undersidan I badrummet har plattorna börjat komma upp på ena långväggen, Kanske klart till påsk
Liknande trådar
-
Varför går den bara runt efter avgränsnimgskabeln.
Robotgräsklippare -
Hur få golvet snyggt efter riven vägg?
Golv -
Ljud från avloppet efter rensning
Vatten & Avlopp -
Hur ska jag göra för att få det jämnt efter bredpackling?
Färg, Måla & Tapetsera -
Suterängplan från 1971 som ska renoveras
Byggmaterial & Byggteknik