När jag skriver att det är irrelevant hur dörren levererades menar jag, som svar på Rosenberg Wases replik, att det är irrelevant om den skickades från Polen till deras lager och sedan till oss, eller om det kom direkt från Polen. De har ju bara förlängt produktens resa ett antal mil. Det är ändå från Polen. Det blir inte svenskt, som de påstår, för att det går via deras lager.

Det börjar bli mycket hårklyverier här nu och jag undrar om det är någon som har något emot att jag stänger tråden?
 
D
Marlene Eskilsson skrev:
När jag skriver att det är irrelevant hur dörren levererades menar jag, som svar på Rosenberg Wases replik, att det är irrelevant om den skickades från Polen till deras lager och sedan till oss, eller om det kom direkt från Polen.
OK, då hänger jag med på hur du menar i denna punkt.

De har ju bara förlängt produktens resa ett antal mil. Det är ändå från Polen. Det blir inte svenskt, som de påstår, för att det går via deras lager.
Fast faktum är att de inte påstod att dörren var svensk. Tvärtom skrev de att den kom från Polen och det de kommenterade var ditt påstående att den kom med polsk lastbil med polsk chaufför.

Det börjar bli mycket hårklyverier här nu och jag undrar om det är någon som har något emot att jag stänger tråden?
Jag tycker det skulle kännas märkligt om du stängde tråden i detta skede.
 
Personligen tycker jag det vore lite maktmissbruk att stänga tråden i syfte att göra det omöjligt för företaget att genom dig besvara dom öppna frågorna betr produktionsland och reklamationshanteringen.

Däremot som jag skrev tidigare har vi som sitter på läktaren inget mer att tillföra så länge det saknas ett svar från företaget.
Alternativt att det finns andra där ute med erfarenheter från företaget, positiva eller negativa så skulle dessa kunna bidraga till debatten.

Hmm, Vart ville jag komma med detta då...?
Jo, stäng tråden men uppdatera den om/när du får svar.
 
Tänkte att jag då skulle öppna den ifall det hände något nytt av betydelse. Jag är bara lite trött på kommentarer som de från Alfred Jonsson som inte hade läst utan bara kastar ut sig något. Det blir en tidstjuv som inte ger något.

Men jag låter den vara öppen.
 
DIY_freak du är ju från Rosenberg Wases trakter. Har du träffat dem någon gång?
 
D
Marlene Eskilsson skrev:
DIY_freak du är ju från Rosenberg Wases trakter. Har du träffat dem någon gång?
Jag har ingen aning om vilka trakter Rosenberg Wase kommer från, men om du upplyser mig, så kan jag ju bemöta det. Jag har tittat på deras hemsida men hittar bara ett mobiltelefonnummer och inte någon adress.

Såvitt jag vet har jag aldrig träffat dem. Jag har inget växthus och det närmaste jag har kommit ett växthus är min bror som köpte ett från Willab Garden, men det blåste sönder första vintern...

Edit: Googlade och såg att det ligger i Nösund på Orust. Har aldrig varit där, har aldrig haft kontakt med RW och hade aldrig hört talas om dem innan du skrev om dem. Har en brorsdotter som hade sitt bröllop i Nösund, men jag var inte med. Det är den närmaste kopplingen jag kan komma på.

Nösund är ju en pytteliten håla på landet, så du får nog anstränga dig om du skall hitta någon som känner någon därifrån.
 
Redigerat av moderator:
M
Hej,

Jag är ny medlem, var idag inne och tittade Rosenberg-Wases hemsida. Varför svarar de inte på alla debattinlägg? Jag ringde upp och fick till svar följande.

För de som väntar på inlägg i formuet från dem fick jag veta att de har skickat mail till Marlene Eskilsson med önskan om införande i forumet. Detta har Marlene Eskilsson valt att inte publicera.
 
Margret skrev:
Hej,

Jag är ny medlem, var idag inne och tittade Rosenberg-Wases hemsida. Varför svarar de inte på alla debattinlägg? Jag ringde upp och fick till svar följande.

För de som väntar på inlägg i formuet från dem fick jag veta att de har skickat mail till Marlene Eskilsson med önskan om införande i forumet. Detta har Marlene Eskilsson valt att inte publicera.
Det får jag säga...det var ambitiöst att engagera sig i denna fråga.Nyregistering, ringa till tillverkaren.
Får jag fråga vad som ligger bakom det intresset?
 
Lazzeman skrev:
Det får jag säga...det var ambitiöst att engagera sig i denna fråga.Nyregistering, ringa till tillverkaren.
Får jag fråga vad som ligger bakom det intresset?
Gissningsvis är det RW som registrerar sitt andra falska konto för att kunna "besvara" kritiken.
 
De ville att jag skulle publicera ett svar där de säger samma sak de har sagt tidigare men jag tänker inte publicera mer från dem förrän jag har sett bevis. Både på att övriga kunder med trasiga dörrar har fått nya och att de beställde 33 växthus från en svensk snickare 2010.
 
Bulvan?
Portvakt?
Brevlåda?

Kärt barn har många namn.

Nu kan det ju faktiskt förhålla sig så att inlägget kommer från en fristående samarit som spenderar sina dagar med att surfa runt på forum och siter typ rejta.se för att skapa debatt.
 
A
Marlene Eskilsson skrev:
Alfred Jonsson har uppenbarligen inte läst/förstått allt innan han svarade.
Ursäkta men varför påstår du att jag inte läst/förstått allt innan jag svarade?

Eller anser du att alla som inte okritiskt håller med dig inte förstår vad de läser?

hmm en mycket underligt attityd måste jag säga.

Marlene Eskilsson skrev:
Det börjar bli mycket hårklyverier här nu och jag undrar om det är någon som har något emot att jag stänger tråden?
Självklart kan du stäng tråden när det passar dig, det är ju ditt forum.

Men om du stänger den nu så känns det i alla fall för mig som hela ditt syfte med att skapa tråden blir ännu mer uppenbart.

Nimajneb skrev:
Personligen tycker jag det vore lite maktmissbruk att stänga tråden i syfte att göra det omöjligt för företaget att genom dig besvara dom öppna frågorna betr produktionsland och reklamationshanteringen.
:rolleyes:

Marlene Eskilsson skrev:
Tänkte att jag då skulle öppna den ifall det hände något nytt av betydelse. Jag är bara lite trött på kommentarer som de från Alfred Jonsson som inte hade läst utan bara kastar ut sig något. Det blir en tidstjuv som inte ger något.

.
Men vad är detta för påhopp på mig??

Jag har bara skrivit att att du


Marlene Eskilsson skrev:
Jag tänkte på DIY_freak och Alfred Jonsson, ni är ju från Rosenberg Wases trakter. Har ni träffat dem någon gång?
:mad:

Allvarligt??

Påstår du nu att jag på något sätt ha med Rosenberg Wase att göra eller varför denna underliga fråga?

Jag har ingen som helst aning var Rosenberg Wase finns och jag har aldrig haft med dem att göra vare sig som snickare eller privatperson.


Skall jag vara lika pinsam och fråga om du känner Lekoef som tydligen är från Skåne precis som du är eller vad vill du uppnå med dina insinuationer?

Marlene Eskilsson skrev:
De ville att jag skulle publicera ett svar där de säger samma sak de har sagt tidigare men jag tänker inte publicera mer från dem förrän jag har sett bevis.

Nu blir man väl avstängd men jag tycker faktiskt du beter dig barnsligt och mycket omoget med dina påhopp och angrepp på ett företag som sedan inte får försvara sig.


:thumbdown:
 
Alfred Jonsson, du har pm.
 
A
Som sagt..

Eftersom Marlene Eskilsson nu tydligen vill klanka ner på mig så anser jag mig att ha rätt att försvara mig och publicerar därför hennes mycket underligt PM.

Som svar på din fråga Marlene, Jo jag anser att du har rätt att varna andra men jag anser inte att du gjort det på ett seriöst sätt utan jag för mer en känsla utav at tdu är ute efter hämnd.

Jag anser INTE att du ens är ute efter att ge konsumenter en helhetsbild utan du väljer fakta som passar din version och dessutom så känns det som du hånar polacker och det känns verkligt lågt.

Hade jag ägt Rosenberg Wase så hade jag kontaktat en jurist för att se över mina möjligheter till en stämning mot dig för jag anser att du gått alldeles för långt när du t.ex. påstår att de medvetet lurar kunder osv. ..men det är som sagt bara min personliga åsikt.

Att du hoppar på mig och andra användare här för att vi inte tycker som dig är barnsligt och mycket omoget.

****************

Du har fått en varning från Byggahus.se
Alfred Jonsson,

Du har fått en varning från Byggahus.se.

Anledning: Otrevlig mot andra
-------
Jag ska förklara för dig i ett separat pm varför jag menar att du inte har läst i tråden innan du uttalar dig.
-------

Den här varningen ger dig 33 straffpoäng. Ytterligare varningar kan göra att du stängs av.

Ursprungligt inlägg:
http://www.byggahus.se/forum/vaxthus...ml#post1485805

************

Förklaring till varför jag anser att du inte har läst Hej Alfred,

Du kritiserar mig för att jag varnar för Rosenberg Wase. Uppenbarligen har du inte läst mitt blogginlägg http://www.byggahus.se/bloggar/marle...-referens.html. Det är min första varning för ett företag, på de tio år jag har jobbat med Byggahus.se.

I mitt första inlägg skriver jag varför jag betalade i förskott och att jag konsulterade en juridiskt kunnig innan jag gjorde det. Uppenbarligen har du inte läst det.

Jag berättar också i min blogg att jag skriver den här varningen eftersom jag har bloggat positivt om vårt växthus och att flera har köpt växthuset pga att jag skrev positivt om det. När jag sedan har så pass dåliga erfarenheter av företaget, anser du då inte att jag bör varna för dem och ge alla konsumenter en helhetsbild?

Mvh, Marléne

****************


Marlene Eskilsson skrev:
Alfred Jonsson, du har pm. Vill du trolla mer, gå till Flashback.
Trolla?
 
Sorry Alfred, här får du ingen sympati då även jag tycker du uttrycker dig väldigt aggressivt och plumpt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.