Har planer på att bygga en egen friggebod nu när snön börjar försvinna och den är tänkt att vara kring 10kvm. Vad kan man räkna på för ungefärligt pris för materialet? Träkonstruktion och inga fönster utan en dörr bara. Inga konstigheter. Taket kommer bli dubbeltegel som jag har liggandes på gården.

Sen en fråga till, någon som sitter hemma på en ritning till en friggebod? så man har något att gå efter tänkte jag. Å andra sidan borde det inte vara några konstigheter att bygga utan en sådan men jag brukar föredra att bygga efter ritningar så man har mått och sådant i klartext.

Men som sagt är nästan mest intresserad av vad det kan tänkas landa på i runda slängar för material då det kanske inte lönar sig att bygga själv utan att köpa ett färdigt? Men tycker att det borde inte bli i närheten av dom 11-12000kr som dom flesta firmor vill ha för en byggsats?

Byggmax säljer nån slags byggsats till en friggebod. Den kan du använda för att få en uppfattning om materialpriset.

På byggbeskrivningar kan du även få kaplistor och om jag minns rätt landade kollegans frigge på 6-7000:- i material enligt den kaplistan. (han fick dock räkna själv) Är ju tillräckligt stor skillnad för att bemöda sig att räkna efter om inte annat...

/M

Ja men det låter bra, om man jagar priserna lite på materialet borde man ju nästan kunna komma under 5000kr också. Och då blir det absolut intressant att göra det själv.

Tack för snabba svar, nu ska det mätas och ta bilen imorgon och räkna på lite priser :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.