14 561 läst · 23 svar
15k läst
23 svar
Hembad AB bra eller skit?
Sida 1 av 2
följer grabbarna säkervatten? har de cert..
http://www.sakervatten.se/sok-foretag/
vilket innebär att de måste följa branchreglerna. fråga dig om de måste göra avvikelser och skriva över ansvaret på dig om de inte följer säkervatten om du ej vill det
http://www.sakervatten.se/sok-foretag/
vilket innebär att de måste följa branchreglerna. fråga dig om de måste göra avvikelser och skriva över ansvaret på dig om de inte följer säkervatten om du ej vill det
Redigerat:
Enligt Alla Bolag så ska bolaget ägna sig åt försäljning, inte bygge... Men de kanske försöker bredda sig genom att hyra in underentreprenörer? Ett aktiebolag som vill ha pengar i förskott... hmm... en mycket liten summa i s.k. "bokningsavgift" skulle jag kanske tänka mig, typ en symbolisk summa för att man commit'ar sig till jobbet... Men betala för guds skull inte några stora pengar i förskott. Se till att du får ett våtrumsintyg... Ring ditt försäkringsbolag och fråga vad de tycker.. de kommer också att bli en part i ärendet om det skulle gå fel efter några år...
Man ska inte behöva betala för att ett företag/konsument ska "låsa" ett projekt, det räcker med ett underskrivet/accepterat avtal/offert.
Moderator
· Stockholm
· 52 332 inlägg
De finns inte upptagna som ceritfierade i BKR listan.
En firma som nyligen börjat renovera badrum, saknar certifiering, och som dessutom vill ha förskottsbetalt skulle stå väldigt nära slutet på min lista över tänkbara företag om jag skulle anlita en badrumsfirma.
En firma som nyligen börjat renovera badrum, saknar certifiering, och som dessutom vill ha förskottsbetalt skulle stå väldigt nära slutet på min lista över tänkbara företag om jag skulle anlita en badrumsfirma.
Utbildar mig till rörkrökare. på ställena jag praktiserat på har vi gjort jobb och sedan fakturerat. ALDRIG innan
skippa dendär firman,
kolla säker vatten. välj en firma därifrån.
kolla sedan allabolag.se
osv..
lycka till!
skippa dendär firman,
kolla säker vatten. välj en firma därifrån.
kolla sedan allabolag.se
osv..
lycka till!