Hejsan, funderar på att anlita Hembad AB för att renovera mitt badrum, har letat efter referenser men hittar inget vettigt. Någon som vet om de är att lita på? Vill inte bli med i fuskbyggarna!

//Björnar

justja, kan tilllägga att de höll tidigare på med webbhandel och det är bara det som det finns referenser på.

var är badrummet som ska renoveras?

Om du hittat ett företag som säger sig göra badrum, men endast har referenser som webbutik så skulle jag välja annan....

De renoverade precis ett badrum på gatan där jag bor.
Har inte hört något negativt från grannarna.

följer grabbarna säkervatten? har de cert..

http://www.sakervatten.se/sok-foretag/

vilket innebär att de måste följa branchreglerna. fråga dig om de måste göra avvikelser och skriva över ansvaret på dig om de inte följer säkervatten om du ej vill det

Redigerat:
de ville ha betalt i förskott också. Va säger man om det?

Det hade inte jag gått med på iaf

Enligt Alla Bolag så ska bolaget ägna sig åt försäljning, inte bygge... Men de kanske försöker bredda sig genom att hyra in underentreprenörer? Ett aktiebolag som vill ha pengar i förskott... hmm... en mycket liten summa i s.k. "bokningsavgift" skulle jag kanske tänka mig, typ en symbolisk summa för att man commit'ar sig till jobbet... Men betala för guds skull inte några stora pengar i förskott. Se till att du får ett våtrumsintyg... Ring ditt försäkringsbolag och fråga vad de tycker.. de kommer också att bli en part i ärendet om det skulle gå fel efter några år...

Man ska inte behöva betala för att ett företag/konsument ska "låsa" ett projekt, det räcker med ett underskrivet/accepterat avtal/offert.

Glufsglufs: sant, klokt sagt.

BearaR skrev:
Aldrig någonsin!
Jag skulle som mest kanske åka och handla det kaklet jag vill ha och ställa fram - Några pengar till firman som skall utföra arbetet i förskott - Aldrig.

De finns inte upptagna som ceritfierade i BKR listan.
En firma som nyligen börjat renovera badrum, saknar certifiering, och som dessutom vill ha förskottsbetalt skulle stå väldigt nära slutet på min lista över tänkbara företag om jag skulle anlita en badrumsfirma.

Utbildar mig till rörkrökare. på ställena jag praktiserat på har vi gjort jobb och sedan fakturerat. ALDRIG innan

skippa dendär firman,

kolla säker vatten. välj en firma därifrån.
kolla sedan allabolag.se

osv..

lycka till!

BearaR skrev:
Nej.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.