Undrar ifall vi är flera från Alsike, Knivsta här på forumet? Vore kul att få kontakt med flera (har hittat en "granne" hitills)! Nyfiken på vad ni har byggt, hur ni trivs, andra erfarenheter från området m m...

Nu har du hittat en till i Alsike ;D
Vi bor nere i på Gransäterområdet, som JM har byggt. Vi trivs kanonbra!

RoTe
JockeR skrev:
Nu har du hittat en till i Alsike  ;D
Vi bor nere i på Gransäterområdet, som JM har byggt. Vi trivs kanonbra!

Jocke med S70?

Nej, ;)
Jocke med 520 8)

RoTe
JockeR skrev:
Nej,  ;)
Jocke med 520  8)
Ok, då va det inte R som i Refinement efter Jocke då. :)

Här e 2 till från Alsike :) ! Vi bor i kvarter fjällhaga som Skanska tillsammans med Smålandsvillan byggt.

Zeko skrev:
Här e 2 till från Alsike  :) ! Vi bor i kvarter fjällhaga som Skanska tillsammans med Smålandsvillan byggt.
Aha, jag känner två andra som bor just där, dels en kollega och dels en kollega till min man. Min mans kollega håller på och bygger takkupa och inreder övervåning nu. Hans fru är höggravid... Du kanske vet vilka dom är.

Zeko: Visst är det kvarteret ovanför lekplatsen? Trevligt med flera från samma område här på forumet.

:D

Roligt att det fanns Alsike-bor på forumet...hade nästan gett upp hoppet :D ! Men det stämmer bra att det är kvarteret ovanför lekplatsen.
Vart håller ni själva till ?

Jenny_U: Vet precis vilka det är, kan inte påstå att jag känner dem...men har följt takkupeprojektet med spänning :) ! Trivselhus...blir det på andra sidan av "stora" vägen ?

Zeko - Vi bor i Gransäter. Funkishusen som JM har byggt neråt Herrgården/järnvägen.

Zeko skrev:
Jenny_U: Vet precis vilka det är, kan inte påstå att jag känner dem...men har följt takkupeprojektet med spänning  :) ! Trivselhus...blir det på andra sidan av "stora" vägen ?
Japp, på andra sidan vägen. Vårt är vinkelhuset med halvt målad gavel i grått. Mellan ett enplanshus och ett mansardhus.
Har du själv takkupeplaner med tanke på ditt intresse för denna?

gammal tråd men, här kommer en till snart ny alsike bo.. bygger snart i brännkärr.. Norrgården/Modulenthus..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.