5 242 läst · 4 svar
5k läst
4 svar
Kostnad badrum
Hej
Jag undrar om någon har en uppfattning av vad en badrumsrenovering kostar. Jag hade tänkt mig följande...
- Badrummets golvyta är på ca 2 kvadrat
- Alla möbler samt toalett och dusch återanvänds
- inga förändringar angående rör eller el
- Våtrumsmatta på golv
- Kakel alt. fibo trespo/våtrumstapet på vägg. (Är det stor skillnad i pris mellan dessa?)
Badrummet är senast renoverat -86, så jag antar att brunnar och dylikt behöver bytas. Tror att det är en gjutjärnsbrunn...
Jag är beredd att hjälpa till med en del själv, t.ex. åka till tippen eller riva efter instruktion.
Vill även tillägga att jag bor i Göteborg, vet dock inte om detta påverkar priset...
Tacksam för idéer och prisuppskattning...
/Johannes
Jag undrar om någon har en uppfattning av vad en badrumsrenovering kostar. Jag hade tänkt mig följande...
- Badrummets golvyta är på ca 2 kvadrat
- Alla möbler samt toalett och dusch återanvänds
- inga förändringar angående rör eller el
- Våtrumsmatta på golv
- Kakel alt. fibo trespo/våtrumstapet på vägg. (Är det stor skillnad i pris mellan dessa?)
Badrummet är senast renoverat -86, så jag antar att brunnar och dylikt behöver bytas. Tror att det är en gjutjärnsbrunn...
Jag är beredd att hjälpa till med en del själv, t.ex. åka till tippen eller riva efter instruktion.
Vill även tillägga att jag bor i Göteborg, vet dock inte om detta påverkar priset...
Tacksam för idéer och prisuppskattning...
/Johannes
Redigerat:
Hej!
Intressant att ingen har svarat, jag hade tänkt att skriva i stort sett samma fråga då vi är i precis samma situation. Så vi får väll avvakta svar tillsammans!
/Andreas
Intressant att ingen har svarat, jag hade tänkt att skriva i stort sett samma fråga då vi är i precis samma situation. Så vi får väll avvakta svar tillsammans!
/Andreas
Att renovera ett standardbadrum, litet, med bkrs regler ( dvs kakel) verkar kosta i runda slängar 50,000 - 100,000 för allt arbete o undermaterial ink el, vvs, plattsättare. Då ingår inte kakel o möbler och det på ytan ( spegel, lampor etc). Med standard så verkar det i stockholm ligga på detta pris för 5 - 10 kvm.
Nu är ju ditt mindre, och matta på golvet....
Ibland blir just badrum inte billigare om de är pyttesmå för det blir svårare att arbeta i ( har jag hört) .
Jag är inte hantverkare men byggt tre badrum de senaste fem åren.
Det bästa är att du tar in ett par offerter o jämför.
Jag tror man bor räkna med att betala runt 500 kr/ h för arbetsinsatsen.....sen beror det ju på vad du vill ha för material, som du sjäkv antytt.
Nu är ju ditt mindre, och matta på golvet....
Ibland blir just badrum inte billigare om de är pyttesmå för det blir svårare att arbeta i ( har jag hört) .
Jag är inte hantverkare men byggt tre badrum de senaste fem åren.
Det bästa är att du tar in ett par offerter o jämför.
Jag tror man bor räkna med att betala runt 500 kr/ h för arbetsinsatsen.....sen beror det ju på vad du vill ha för material, som du sjäkv antytt.
Tack för svar! Hade tänkt ta in lite offerter, känns bara bra att få en uppfattning om i vilket spann man kan väntas hamna...=)
Finns det någon här som redan renoverat ett litet badrum med liknande premisser som kan berätta vad kalaset gick på?
Vänligen
Johannes
Finns det någon här som redan renoverat ett litet badrum med liknande premisser som kan berätta vad kalaset gick på?
Vänligen
Johannes