7 909 läst · 88 svar
8k läst
88 svar
iPhone 4S - nu eller senare?
Men det är ändå rätt intressant att applestore ligger med ett mycket lägre pris än dom flesta nätbutiker. Uppenbarligen så rider dom senare på den hysteriska "vill vara först vågen".
Skall bli intressant nu o läsa om batteriproblemet är löst nu när OS 5.0.1 har släppts.
Skall bli intressant nu o läsa om batteriproblemet är löst nu när OS 5.0.1 har släppts.
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 557 inlägg
Om det bara är en telefon du är ute efter så funkar t.ex en Nokia 5210 alldeles utmärkt och den slår batteritiden på alla nya smartphones med hästlängder....Johan Gunverth skrev:
Jag är oerhört besviken på ALLA smartphones som finns på marknaden, det finns inte någon som inte behöver laddas dagligen vad jag vet, vid mycket sparsamt användande klarar man kanske 2 dagar men då tappar man ju hela meningen med den, ta t.ex SGS2 som har en liten förhöjning vid kameran, hade man gjort denna lilla förhöjning över hela telefonen hade man kunnat få dit ett dubbelt så stort batteri utan att telefonen blivit klumpigare
Så länge telefonen håller en hel dag tycker jag inte det är något problem. Jag har ändå min som väckarklocka så det är bara att plugga in den vid sängen varje kväll.
Värre är det då för riktiga power users som behöver ladda mitt under arbetsdagen.
Värre är det då för riktiga power users som behöver ladda mitt under arbetsdagen.
Jag ser inte laddandet som något problem. Pluggar i den i bilen när jag sitter där, pluggar i den i datorn när jag är på jobbet och hemma ligger den också på laddning.
Men då får jag också valuta för varje kwh jag stoppar in i luren =)
Men då får jag också valuta för varje kwh jag stoppar in i luren =)
Det finns ett större batteri som samsung har tagit fram som säljs tillsammans med en ny batterilucka. Telefonen blir lite tjockare och förhöjningen vid kameran försvinnerkolvas skrev:Om det bara är en telefon du är ute efter så funkar t.ex en Nokia 5210 alldeles utmärkt och den slår batteritiden på alla nya smartphones med hästlängder....
Jag är oerhört besviken på ALLA smartphones som finns på marknaden, det finns inte någon som inte behöver laddas dagligen vad jag vet, vid mycket sparsamt användande klarar man kanske 2 dagar men då tappar man ju hela meningen med den, ta t.ex SGS2 som har en liten förhöjning vid kameran, hade man gjort denna lilla förhöjning över hela telefonen hade man kunnat få dit ett dubbelt så stort batteri utan att telefonen blivit klumpigare
Trots att Adobe lägger ned Flash för mobiler släpper företaget en version av programmet för Android 4.0.mycke_nu skrev:
Så det kommer att fungera i Android länge till, eller så länge det finns viktiga flash-sidor.
Så argumentet finns kvar i några år till d^_^b
Eller tills 4.0.1 kommer ut..abrovink skrev:
Alla mobilägare borde fö vara tacksamma för att Flash nu går hädan, det är buggigt, långsamt och batterikrävande jämfört med HTML5.
Apple insåg detta för flera år sedan, och till slut gjorde även Adobe det i år.
En iphone 4 klarar 4-5 dagar på en laddning om man inte använder smartfunktionerna och ställer den i flight mode på nätterna. Det gör inte alls att man tappar meningen med den, man hur ju fortfarande möjligheten att använda den som smartphone när man vill/behöver.kolvas skrev: