1 038 läst · 10 svar
1k läst
10 svar
Vad får man för hus för 1,5 mille?
Hej!
Det måste väl vara exkl. schaktning av marken, indragning av VA, rasskydd och allt sånt? Ska nämligen bygga ett Älvsbyhus och inkl allt (med en tomt för 175 000) kommer det att kosta 1 730 000:- men tillval för 80 000 inräknade.
Mvh, Jessica
Det måste väl vara exkl. schaktning av marken, indragning av VA, rasskydd och allt sånt? Ska nämligen bygga ett Älvsbyhus och inkl allt (med en tomt för 175 000) kommer det att kosta 1 730 000:- men tillval för 80 000 inräknade.
Mvh, Jessica
Hur kan ett älvsbyhus bli så dyrt ??? ??? ??? eller är det deras största vinkelhus ni bygger ?jessi71 skrev:
kolla smålansvillan vårt 1.5 plan kostade under 1.5 mille
och vi hade hantverkare till ovanvåningen (katthult)
och vi hade hantverkare till ovanvåningen (katthult)
Som vanligt när man diskuterar huspriser så jämför man ofta äpplen och päron. Huspriset mot leverantören är en sak, men för att få ett hum om totala kostnader bör man ta med en massa mer eller mindre dolda kostnader som jag inte orkar räkna upp nu men som finns medtagna i andra trådar. Jag tror inte att Jessicas kostnader för sitt Älvsbyhus är oskäliga OM de inbegriper allt.
mvh
David
mvh
David
Förlåt om jag skrämde upp dig, priset stämmer säkert helt (garaget kostar säkert 120-150tkr). Det låter bara så billigt och bra med älvsbyhus, priset 800-900 tkr nyckelfärdigt, men när man sedan summerar blir priset det dubbla för ett färdigt hus.jessi71 skrev:
Gör en liten uppskattad summering
Oden (sx): 880 tkr
tillval: 80 tkr
Garage: 150 tkr
tomt: 175 tkr
Anslutningsavgifter: 100 tkr
Gräv & schakt: 130 tkr
Bygglov, karta, avstyckning mm: 30 tkr
Pantbrev, lagfart mm: 35 tkr
räntekostnad: 20 tkr
övrigt : 100tkr
summa: 1 700 tkr
Tack för det!Jani skrev:Förlåt om jag skrämde upp dig, priset stämmer säkert helt (garaget kostar säkert 120-150tkr). Det låter bara så billigt och bra med älvsbyhus, priset 800-900 tkr nyckelfärdigt, men när man sedan summerar blir priset det dubbla för ett färdigt hus.
Gör en liten uppskattad summering
Oden (sx): 880 tkr
tillval: 80 tkr
Garage: 150 tkr
tomt: 175 tkr
Anslutningsavgifter: 100 tkr
Gräv & schakt: 130 tkr
Bygglov, karta, avstyckning mm: 30 tkr
Pantbrev, lagfart mm: 35 tkr
räntekostnad: 20 tkr
övrigt : 100tkr
summa: 1 700 tkr
Blev lite rädd där ett tag
Jag har räknat med allt, tom mårlarfärgen, jag menar _allt_. Så visst drar det iväg i pengar.
Tack för svaret!
Mvh, Jessica
Liknande trådar
-
Grundfärg inomhus för att mätta renoveringstapeter?
Färg, Måla & Tapetsera -
Bäst färg för hustak/takpannor?
Tak & Vind -
Mitt första hus - kommer jag sakna att bo i lägenhet (vi får se)
Köpa & Sälja hus -
Varför får jag ingen slingsignal Huskv 305
Robotgräsklippare -
Får man stycka tomt om huset blir för stort enl. detaljplan efteråt?
Tomter