Priserna varierar väldigt mycket på vart i landet du tänkt att bygga, tyvärr!!

Hej!
Det måste väl vara exkl. schaktning av marken, indragning av VA, rasskydd och allt sånt? Ska nämligen bygga ett Älvsbyhus och inkl allt (med en tomt för 175 000) kommer det att kosta 1 730 000:- men tillval för 80 000 inräknade.

Mvh, Jessica

jessi71 skrev:
Hej!
Det måste väl vara exkl. schaktning av marken, indragning av VA, rasskydd och allt sånt? Ska nämligen bygga ett Älvsbyhus och inkl allt (med en tomt för 175 000) kommer det att kosta 1 730 000:- men tillval för 80 000 inräknade.

Mvh, Jessica
Hur kan ett älvsbyhus bli så dyrt ??? ??? ??? eller är det deras största vinkelhus ni bygger ?

Jag tror att LB-hus ugglan serie klarar din prismall.

Tror att de är billigare än modulhusen, vilket är något förvånande.

Jani skrev:
Hur kan ett älvsbyhus bli så dyrt  ??? ??? ??? eller är det deras största vinkelhus ni bygger ?
Hej!
Nej det är ett av dom billigare, Oden med ett stort garage. Som sagt, det är inkl allt. Låter det oriligt dyrt eller? ???

Mvh, Jessica

Kolla även med Teematalot,du får en fin villa för för 1,5 mille (exklusive tomt alltså ... ::)

kolla smålansvillan vårt 1.5 plan kostade under 1.5 mille
och vi hade hantverkare till ovanvåningen (katthult)

Som vanligt när man diskuterar huspriser så jämför man ofta äpplen och päron. Huspriset mot leverantören är en sak, men för att få ett hum om totala kostnader bör man ta med en massa mer eller mindre dolda kostnader som jag inte orkar räkna upp nu men som finns medtagna i andra trådar. Jag tror inte att Jessicas kostnader för sitt Älvsbyhus är oskäliga OM de inbegriper allt.

mvh
David

jessi71 skrev:
Hej!
Nej det är ett av dom billigare, Oden med ett stort garage. Som sagt, det är inkl allt. Låter det oriligt dyrt eller?   ???

Mvh, Jessica
Förlåt om jag skrämde upp dig, priset stämmer säkert helt (garaget kostar säkert 120-150tkr). Det låter bara så billigt och bra med älvsbyhus, priset 800-900 tkr nyckelfärdigt, men när man sedan summerar blir priset det dubbla för ett färdigt hus.

Gör en liten uppskattad summering

Oden (sx): 880 tkr
tillval: 80 tkr
Garage: 150 tkr
tomt: 175 tkr
Anslutningsavgifter: 100 tkr
Gräv & schakt: 130 tkr
Bygglov, karta, avstyckning mm: 30 tkr
Pantbrev, lagfart mm: 35 tkr
räntekostnad: 20 tkr
övrigt : 100tkr

summa: 1 700 tkr :)

Ekeforshus har en serie, Ekonomen.

Dom ligger på rätt sida 1,5.

Vi har kollat på deras 131 och nyckelfärdigt kostar det 1396000 och 128:an kostar 1360000. (i Skåne)

Jani skrev:
Förlåt om jag skrämde upp dig, priset stämmer säkert helt (garaget kostar säkert 120-150tkr). Det låter bara så billigt och bra med älvsbyhus, priset 800-900 tkr nyckelfärdigt, men när man sedan summerar blir priset det dubbla för ett färdigt hus.

Gör en liten uppskattad summering

Oden (sx): 880 tkr
tillval: 80 tkr
Garage: 150 tkr
tomt: 175 tkr
Anslutningsavgifter: 100 tkr
Gräv & schakt: 130 tkr
Bygglov, karta, avstyckning mm: 30 tkr
Pantbrev, lagfart mm: 35 tkr
räntekostnad: 20 tkr
övrigt : 100tkr

summa: 1 700 tkr   :)
Tack för det!
Blev lite rädd där ett tag :)
Jag har räknat med allt, tom mårlarfärgen, jag menar _allt_. Så visst drar det iväg i pengar.

Tack för svaret! :)

Mvh, Jessica

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.