3 725 läst · 12 svar
4k läst
12 svar
Helt omöjligt att få tag på hantverkare som sätter våtrumstapet!?
Hej alla badrums-forum-proffs.
Det är så att jag ska flytta in i en lägenhet från 1986 som har våtrumsmatta och våtrumstapet. Då det är väldigt mycket annan renovering som behövs i lägenheten och min budget är väldigt begränsad har jag försökt få tag på en hantverkare (i stockholm) som bara kan byta ut dessa mot nya och byta golvbrunnen. Det är HELT omöjligt! Alla badrumsfirmor låter helt chockade när jag säger att jag inte vill ha kakel utan bara byta ut våtrumstapeten och mattan. Dra ner det gamla, limma upp nytt liksom. Hur svårt ska det vara?
Kan någon vänlig själ ge mig tips om en bra hantverkare i stockholmstrakten som kan byta ut brunnen, lägga avlopp för en tvättmaskin och byta ut min våtrumsmatta och tapet mot nya till någon form av skälig kostnad inom rimlig tid, alltså helst inom fyra, fem månader!
Snälla, hjälp!!
Det är så att jag ska flytta in i en lägenhet från 1986 som har våtrumsmatta och våtrumstapet. Då det är väldigt mycket annan renovering som behövs i lägenheten och min budget är väldigt begränsad har jag försökt få tag på en hantverkare (i stockholm) som bara kan byta ut dessa mot nya och byta golvbrunnen. Det är HELT omöjligt! Alla badrumsfirmor låter helt chockade när jag säger att jag inte vill ha kakel utan bara byta ut våtrumstapeten och mattan. Dra ner det gamla, limma upp nytt liksom. Hur svårt ska det vara?
Kan någon vänlig själ ge mig tips om en bra hantverkare i stockholmstrakten som kan byta ut brunnen, lägga avlopp för en tvättmaskin och byta ut min våtrumsmatta och tapet mot nya till någon form av skälig kostnad inom rimlig tid, alltså helst inom fyra, fem månader!
Snälla, hjälp!!
http://www.gvk.se/auktorisering/sok-foretag
De företag listade här jobbar under GVK och ska absolut kunna hjälpa dig med vårumsmatta mm. Sen är frågan om du med tapet menar målad väv eller våtrumsmatta för vägg? Är det målad väv kan du få kontakta en målare annars så kan säkert samma hantverkare hjälpa dig med hela jobbet
De företag listade här jobbar under GVK och ska absolut kunna hjälpa dig med vårumsmatta mm. Sen är frågan om du med tapet menar målad väv eller våtrumsmatta för vägg? Är det målad väv kan du få kontakta en målare annars så kan säkert samma hantverkare hjälpa dig med hela jobbet
Medlem
· stockholms län
· 52 inlägg
Gustavssons parkett i Arboga har mattläggare.
Medlem
· stockholms län
· 52 inlägg
Jo, jag såg det, men jag har upptäckt samma sak som du, det är svårt att hitta i Sthlm så då får man vidga sitt sökområde. Hoppas du hittar en bra firma! Kanske Linoleumkompaniet (centrala sthml!) kan hjälpa dig, de är iallafall ÅF för både Tarkett och Forbo.
Det börjar nog vara svårt att hitta någon som vill och kan sånt nu för tiden... Det är nämligen ett helvetes jobb... =D förut fick man ju hänga som våder typ tapet men nu för tiden ska det vara samma våd på ligg runt hela badrummet och det gjorde ju inte saken lättare... är hörnet bara lite snett så går det åt helvete ganska så fort! men jag skulle höra med någon äldre målare alt mattläggare... det var ju lite vanligare förr. På mindre orter utanför "stan" där brukar dom oftast göra allt möjligt inom branschen...