jag såg just att Epoqs socklar sitter fast med en metall klämma mot undersida bänkskåp.

det är också en glipa på ca 1 cm melllan sockel och bänkskåp.

har inte tänkt på det förrän jag skulle kolla på ett utställningskök hur sockeln sitter fast.

någon som har Epoq - märker ni detta när ni sitter vid köksbordet?

hur är det på ikea köken finns det glipor mellan sockel och bänkskåp där?

På Ikeas sockel fick jag kapa bort 1 cm,tror dock att detta inte ska behövas då det finns en standardhöjd på totala höjden med bänkskiva och allt.
Dock har golvet lagts efteråt och inte under skåpen därav passade inte socklarna längre.

Det där beror ju på en del faktorer - En standard sockel är ju 160mm. Men - Har du en 28 mm bänskiva hamnar ju stommen högre än 160 från golv om du vill ha skivan på 900 ovan golv. (12mm glapp)
Har du däremot en 40mm skiva så hamnar ju stommen lägre ned vilket eliminerar glappet - Då blir det exakt om man sätter köket på 900 ovan golv.

IKEA har dessutom en sockel på 210mm - Vet inte hur det är med Epoq.
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40165697

En glipa i överkant sockel/bänkskåp syns ju inte ändå om du inte ligger ner på golvet. Jag h ar något ställe (pga lite ojämnt golv där jag hade exakt 16 cm ioch fick pressa in sockeln, mindre bra på sommaren när trägolvet och andra detaljer sväller lite, knarrar som tusan, Så där får jag plocka bort en bit av sockeln och såga bort en cm ungefär, en glipa är helt ok

J JanneSjo skrev:
jag såg just att Epoqs socklar sitter fast med en metall klämma mot undersida bänkskåp.

har inte tänkt på det förrän jag skulle kolla på ett utställningskök hur sockeln sitter fast.

Har du hittat såna metall klämma för att köpa?

Jag letar såna klämmor / clips med!

Här finns dem - Inte för att jag tycker 19kr var särskilt billigt...
Jag betalar 5,22Sek + Moms per styck hos min leverantör.

Jo jag såg den sidan med. 19 plus frakt 100 kr. Helt va vansinnigt!

Kan jag få köpa 3 av dig?

FRESTAH FRESTAH skrev:
Jo jag såg den sidan med. 19 plus frakt 100 kr. Helt va vansinnigt!

Kan jag få köpa 3 av dig?
Inte riktig så enkelt, har tyvärr inga på hyllan. Måste i sådant fall åka till min leverantör (Theofils) köpa tre, packa och posta. Alternativt skicka direkt från min leverantör hem till dig som då kostar 99:- i frakt med Schenker Parcel.
Besparingen blir inte stor på 3 clips helt enkelt.

Attans!

J JanneSjo skrev:

Jag kunde beställa de på Optimera.

Länk?

FRESTAH FRESTAH skrev:
Länk?
Gick till butiken. Så jag behövde inte betala frakten.

Haha jamen vad heter den, hittar inte!

De fanns på Beijer bygg med, heter plåtclips! God jul!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.