Var kan jag köpa detta billigt? Det ska vara antingen till 22mm kopparör eller till galvad rör med ytterdiameter på 27mm.

Jocke

Kolla www.forco.se och rörisolering, de har en isolering som klarar 175 gr en HT i någonslags gummi, ska det va ute eller inne ? jag kör med parocen till mina solfångare inomhus men ute tror jag inte den är så bra.

Jag ska ha från solfångare (under tak) , vidare längs med skorstenen och ut till pannrum. Så det blir mest utomhus då.

Då ska du nog inte ha parocen jag har en liten bit utomhus den ser inte frisk ut bara efter ett år, kör den DYRA HT varianten.

Krilleman
Dyra HT varianten är bra, men tyvärr älskar fåglarna att bygga bo av just isolering typ armaflex. Har du tur ser inte fåglarna isoleringen som byggmaterial, men jag har också varit på ställen det är helt uppätet och isoleraren fått plåta hela installationen med alu.

Oj då inte att rekommendera med andra ord, jag kör snikvarianten från biltema 19.90 för 2 m den smälter ju vid ca 90 grader men mina solfångare maxar ca 85. Och skulle de smälta är det inte så dyrt att ersätta, fåglarna har inte börjat picka på dem än. Däremot vet jag att sten och glasull gillar de.

Jag tog gammal glasullsisolering och målade den med kallasfalt så den skulle tåla regn vatten. Funkar jättebra till mina solfångare.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.