Hej,

Jag sitter lite i ett dilemma, vet inte exakt hur jag ska göra. Pratade med min målare idag som sa att han var tvungen att bredspackla väggarna om man skulle sätta upp microlitväv. Jag har ju tänkt mig så släta väggar som möjligt, men om hela lägenheten ska bredspacklas så blir det ju ett jäkla jobb som dessutom drar ut på tiden. Väggarna ska målas vita.

Målarväv / strukturfri väv, är det i princip samma sak som microlit? Eller är det något helt annat? Vad har ni för tips för väggarna i sovrum, hall och vardagsrum?

Jag har kikat lite på något som heter "Finstruktur" väv på byggmax och det är väl minimalt med mönster på det... Har även försökt hitta bilder på väggar med olika vävtyper men går så där...

Tar tacksamt emot alla tips och idéer!

Vår första tapetsering vi gjorde var med en billig tapet på dåligt underlag. Det såg riktigt illa ut med bubbler och tapetskarvar från tapeten under överallt. Sedan så fick vi en vattenskada i det rummet och då kom det en målare för att fixa och han slängde bara upp microlit överallt och alla ojämnheter som vi hade skapat och sedan målade han och det blev jättebra.

Jag skulle allt bredspackla ett tunnt lager + ev skära bort de värsta knölarna. Inget går att gömma med någon tunn väv (microlitväven anses tunn)

Lagavulin

Är du tvungen att sätta upp microlit? Vad har du för väggar idag?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.