Osynlig blir den aldrig tyvärr. Du kan dock testa att blanda sågspån från träskivan (om den är massiv) med trälim och spackla igen och slipa ner. Annars finns det t.ex plastiskt trä eller ages träspackel i olika kulörer som du kan testa med.
Renoverare
· Skåne
· 8 517 inlägg
Men nu är det ju nog själva springan till vänster i bilden...som avses...Raceman skrev:
Dock har jag svårt att hänga med på varför den uppkommer alls om inte bänkskivan var för kort... :|
Tror du? så tolkade inte jag inlägget.Paul-Staffanstorp skrev:
TS skriver: Fick kapa i ene hörnet då väggen skevade en del åt "fel" håll.
Söker tips på hur man skall göra glipan mellan den kapade biten och skivan osynlig?
Men jag har väl totalt fel förstås. :blushing:
TS får klargöra.
Renoverare
· Skåne
· 8 517 inlägg
Precis... den kapade biten och skivan... inte väggen och skivan...Raceman skrev:
Men visst... jag kan också ha fel naturligtvis... men så är min tolkning...
Väntar med spänning på TS förtydligande...
Renoverare
· Skåne
· 8 517 inlägg
Min teori är att där en vägg eller nåt annat fast monterat även till höger utanför bild.Paul-Staffanstorp skrev:
Smalnar då väggen av utåt blir det vissa problem om bänkskivan inte är böjbar
Vinkla ner den går förstås till en viss gräns men inte med 100% passning.
Renoverare
· Skåne
· 8 517 inlägg
Raceman skrev:
Jag ser ett innerhörn också...
Faktiskt inte i en bänkskiva... det är ganska dyrt så man tänker efter före man sätter sågen i den...Alfredo skrev:
Så är det ju ibland men då hade jag hellre kört på det korta måttet och mjukfogat mot väggen, än att lägga in en liten bit som där ligger nu... :blushing:Blindnit skrev:
Dessutom ser den lilla biten bredare ut i ytterkanten, men det kan ju vara en synvilla...
"glipan mellan den kapade biten och skivan"
Jag kan bara se en glipa mellan den kapade biten och skivan.
Tror inte att det går att laga den glipan på något snygg sätt. Kanske sätta en kvartslist som täcker hela mellanrummet mellan väggen och bänkskivan?
Jag kan bara se en glipa mellan den kapade biten och skivan.
Tror inte att det går att laga den glipan på något snygg sätt. Kanske sätta en kvartslist som täcker hela mellanrummet mellan väggen och bänkskivan?
Renoverare
· Skåne
· 8 517 inlägg
Hårdvax att smälta ner i glipan och skrapa bort överflödet är nog den vettigaste lösningen...