Bänskiva på plats.. Fick kapa i ene hörnet då väggen skevade en del åt "fel" håll.
Söker tips på hur man skall göra glipan mellan den kapade biten och skivan osynlig?

• glipa.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Osynlig blir den aldrig tyvärr. Du kan dock testa att blanda sågspån från träskivan (om den är massiv) med trälim och spackla igen och slipa ner. Annars finns det t.ex plastiskt trä eller ages träspackel i olika kulörer som du kan testa med.

Tog tippset och blandade sågspån med trälim. Hoppas på att det bli ok :)

Lite sent nu kanske men det ser ut att vara en putsad vägg?
I så fall fixar man det där hörnet lätt med lite vanligt gipsbruk eller Ardex gipsspackel. Det blir helt osynligt efter slipning och målning.

Raceman skrev:
Lite sent nu kanske men det ser ut att vara en putsad vägg?
I så fall fixar man det där hörnet lätt med lite vanligt gipsbruk eller Ardex gipsspackel. Det blir helt osynligt efter slipning och målning.
Men nu är det ju nog själva springan till vänster i bilden...som avses... ;)

Dock har jag svårt att hänga med på varför den uppkommer alls om inte bänkskivan var för kort... :|

Paul-Staffanstorp skrev:
Men nu är det ju nog själva springan till vänster i bilden...som avses... ;)
Tror du? så tolkade inte jag inlägget. :)

TS skriver: Fick kapa i ene hörnetväggen skevade en del åt "fel" håll.
Söker tips på hur man skall göra glipan mellan den kapade biten och skivan osynlig?

Men jag har väl totalt fel förstås. :blushing:
TS får klargöra.

Raceman skrev:
Tror du? så tolkade inte jag inlägget. :)

TS skriver: Fick kapa i ene hörnetväggen skevade en del åt "fel" håll.

Men jag har väl totalt fel förstås. :blushing:
TS får klargöra.
Precis... den kapade biten och skivan... inte väggen och skivan... ;)

Men visst... jag kan också ha fel naturligtvis... men så är min tolkning...

Väntar med spänning på TS förtydligande... :cool:

T
Ni har redan fått svaret i och med TS andra inlägg:rolleyes:

Tog tippset och blandade sågspån med trälim. Hoppas på att det bli ok

tank77 skrev:
Ni har redan fått svaret i och med TS andra inlägg:rolleyes:

Tog tippset och blandade sågspån med trälim. Hoppas på att det bli ok
Ok... det ser ju inte jag som ett svar förvisso, men men... :rolleyes:

Paul-Staffanstorp skrev:
Precis... den kapade biten och skivan... inte väggen och skivan... ;)
Hehe, TS skriver ju att den kapade biten är hörnet, och jag ser bara ett hörn, dvs. det som är på väggen. :D

Paul-Staffanstorp skrev:
Dock har jag svårt att hänga med på varför den uppkommer alls om inte bänkskivan var för kort... :|
Den kanske blev för kort.... Har du aldrig sågat fel? Inte jag heller... :rolleyes:

Paul-Staffanstorp skrev:
Min teori är att där en vägg eller nåt annat fast monterat även till höger utanför bild.
Smalnar då väggen av utåt blir det vissa problem om bänkskivan inte är böjbar :p
Vinkla ner den går förstås till en viss gräns men inte med 100% passning.

Raceman skrev:
Hehe, TS skriver ju att den kapade biten är hörnet, och jag ser bara ett hörn, dvs. det som är på väggen. :D

Jag ser ett innerhörn också... ;):rolleyes:

Alfredo skrev:
Den kanske blev för kort.... Har du aldrig sågat fel? Inte jag heller... :rolleyes:
Faktiskt inte i en bänkskiva... det är ganska dyrt så man tänker efter före man sätter sågen i den...

Blindnit skrev:
Min teori är att där en vägg eller nåt annat fast monterat även till höger utanför bild.
Smalnar då väggen av utåt blir det vissa problem om bänkskivan inte är böjbar :p
Vinkla ner den går förstås till en viss gräns men inte med 100% passning.
Så är det ju ibland men då hade jag hellre kört på det korta måttet och mjukfogat mot väggen, än att lägga in en liten bit som där ligger nu... :blushing:
Dessutom ser den lilla biten bredare ut i ytterkanten, men det kan ju vara en synvilla...

"glipan mellan den kapade biten och skivan"
Jag kan bara se en glipa mellan den kapade biten och skivan.

Tror inte att det går att laga den glipan på något snygg sätt. Kanske sätta en kvartslist som täcker hela mellanrummet mellan väggen och bänkskivan?

Hårdvax att smälta ner i glipan och skrapa bort överflödet är nog den vettigaste lösningen...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.