Oftast när man frågar hur missnöjda kunder fick tag på sin hantverkare brukar man få svaret: "Jag hittade honom på blocket".

Jag misstänkte därför att även denne kunde vara en sådan, därav min fråga. Det finns många lycksökare som annonserar ut sina tjänster på denna sajt. Seriösa hantverkare med lite yrkeserfarenhet behöver inte blocket för att hitta kunder (speciellt inte under rådande marknad).

Det finns säkert nystartade företag som består av drivna och dugliga yrkesutövare som tvingas gå denna väg innan de byggt upp ett eget nätverk. Men risken att man springer på inkompetenta skojare är mycket stor, vill jag påstå.

Hur som helst, för att återgå till ämnet: Du bör naturligtvis reklamera jobbet och bestrida eventuella fakturor innan jobbet är korrekt utfört. Så här skall det absolut inte se ut (vilket alla verkar vara rörande överens om). Var även noga med att avstånd till väggar är korrekt. Har sett fall där man lagt flytande trägolv dikt an väggen, vilket också är helt åt skogen.

Så är det väl i nästan alla branscher, de bästa behöver inte annonsera.

Vilka skumma synvillor det var i det övre golvet, när ådringen är sned ser "tvärbitarna" ut att sitta på sniskan...

Hantverkarna? Hur många behövs det till en frigge?
Och du har bara den enas mobilnr? Kontantkort?

Fy....

Men vad säger "hantverkaren" som lagt in golvet när ni påpekat den felaktiga läggningen? Även om de hade noll koll på hur golvet skulle läggas så har de väl förhoppningsvis insett sitt misstag när du visat eller beskrivit hur golvet skulle sett ut. Tar de på sig kostnaden för att göra rätt?

Har du betalat dem redan?

Hej nej jag har inte betalat. Vi kom överens i förrgår om att de inte skulle komma hit mer (dock dök det igår ändå upp fyra killar som trodde de skulle jobba!). De ska skicka en faktura på halva den offererade kostnaden, för det arbete de redan utfört (de har satt gips bland annat, vilket är ok). Tilläggas kan att det är ett riktigt företag och arbetet utförs vitt. Stockholm Toppbygg AB är dock inget företag jag kommer anlita i framtiden.

reklamtor skrev:
Stockholm Toppbygg AB är dock inget företag jag kommer anlita i framtiden.
Jag förstår det... :(

Tråkigt när det blir så här. Det var ju iaf. tur att de hade vett nog att inse att arbetet inte var debiterbart.

Alltså man slutar aldrig att förvånas över en del "hantverkare"..... ifall dom har lagt det rakt iaf så skulle dom kunna skylla på missuppfattning,men dom har inte gjort ett enda rätt :O

Vad var det för spontsystem på golvet,gick det att ta upp o lägga om??

Va fan det värsta skit jag sett, han var garanterat blind om han tyckte det där blev bra

Ja dom går att ta lös och lägga om

Även om det är ett klick golv, kommer det att saknas plank. Varannan rad, måste kompletteras med en planka.

som tur var hade jag några plankor över. det räckte precis.

Usch.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.