Mikael_L
Som rubriken antyder så är frågan var vi ska bege oss för att kolla på kakel/klinker.

Egentligen letar jag "billiga" ställen, fast prisvärda låter bättre förstås ... :)

Tips på dyra finbutiker välkomnas också, för där kan man ju alltid gå och samla inspiration.

Jag har koll på typ Bauhaus (Uppsala), Biltema (Uppsala), K-rauta (Häggvik), men det måste ju finnas en uppsjö med andra ställen.

Brevid ByggMax i Arninge, Täby ligger Kakeldax. Brukar ha billiga partier.

Kakeldesign tillhör de dyra firmorna med exklusivt kakel men jag tyckte ändå att det var överkomliga priser. Jag köpte vitt kakel på billigt ställe men för klinker till golv och pelare så dög inte det sortiment som fanns på Bauhaus etc utan det köpte jag på Kakeldesign och jämfört med t ex Ekeby bruk så kom jag undan billigt.

Själv gillar jag Höganäs kakelbutik i Danderyd. Inte billigast, men jag har aldrig blivit besviken på kvaliten där.

Intema Kök och Bad i Nacka (http://www.intema.se/) har ett stort restlager billigt kakel och klinker utlagt i lokalen intill. Vi köpte ett parti Vitra Scala där till drygt en tredjedel av normalt nypris.

Mikael_L
Bra att det ramlar in tips, fortsätt och ös på bara ... :)

Jag ska börja köra runt och kolla snart.

Förut har jag sett någon kakelbutik från E4-an precis norr om den stora rondellen i Upplands-väsby, men nu när jag körde förbi senast verkade den vara borta!
Någon som vet något?

Mikael_L skrev:
Bra att det ramlar in tips, fortsätt och ös på bara ... :)

Jag ska börja köra runt och kolla snart.

Förut har jag sett någon kakelbutik från E4-an precis norr om den stora rondellen i Upplands-väsby, men nu när jag körde förbi senast verkade den vara borta!
Någon som vet något?
Har för mig att det är någon kakel-outlet som ligger där.

Vet inte om butiken finns kvar men jag var där för ett år sedan och kikade. Imponerade inte på mig.

Mikael_L skrev:
OK, då gör det kanske inget att dom ev har slagit igen. :)

Jag kan passa på och påminna dig om en fråga jag ställde, jag vet inte om du bara missat det, eller inte vill svara. ;)
Inlägg #55
[länk]

Det var Kakeldax i Upplands-Väsby, tror att dom har ryckt upp sig på sistone. Värt ett besök om man åker förbi.
http://www.kakeldaxgruppen.se/butiker.asp?ort=Upplands%20V%E4sby

Sen har Centro en butik i Uppsala som kan vara värd att kolla in.

Billigt har jag bara handlat på Bauhaus när dom haft utförsäljning.
Det som är snyggt har jag precis som injonil köpt på Kakeldesign eller så har jag handlat av Ekeby, båda har verkligen ett bra utbud.
Ekeby har öppnat en Outletbutik i samma hus men jag vet inte om dom har kakel där också för jag har inte varit in, än :)

Mikael_L
Jag får se om jag möjligen kan lyckas ta en sväng förbi ekeby bruk i morgon eller övermorgon.
Det låter spännande.

Dom säljer kakel på outletbutiken enl vad jag fick höra förra veckan, en del var riktigt, riktigt billigt tydligen så den butiken är nog värd ett besök.
Ekeby har ju knappt nåt under 500 kr/m2 annars så det kanske finns några klipp att göra på outleten.

Mikael_L
Ja idag har jag köpt 21 m2 ljusgrått klinker för 79:-/kvm på ekeby outlet. :)
Och 1 kvm granitklinker, stora rustika plattor för 300:- (halva ord) som ska få husera under kaminen.

Sen ska jag försöka se till att vi kommer oss dit båda två på tis, så ska jag se ifall det blir lite kakel och ev lite mer klinker också.

Tackar för tipset.

Det låg en kakelbutik mitt emot Beijer i Häggvik, för några år sedan, jag handlade mitt kakel till badrummet där. Man ser det på vägen till Stinsens köpcentrum, en äldre industribyggnad, som ligger till höger.

Edit: Kakelstationen

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.