P
Fixat med lås på förrådet, en timmes jobb blev fem, inkl en tripp till stora staden. Men nu har det installerats brytskydd, ny låskista, härdade borrskydd och en modernare låscylinder. Så nu krävs det i alla fall verktyg för att ta sig in. Tidigare räckte det med muskler :(
 
Försökt bygga uteplats idag :)
Hoppas bli klar i morgon.
 
  • tn_uteplats 027.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Idag har jag städat ur en massa skit ur badrummet, monterat en toalett och monterat nästan hela duschkabinen.

Snart kan jag duscha hemma! (var ca 1 år sedan) :)
 
  • DSCN1048.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Inte idag - men i helgen som var drog så "projekt dränering" igång med start 1000 på fredagen.
Gräva ur, rensa grund och på med 200mm isodrän, duk, singel, rör och mera singel. Ned med brunn och nytt avlopp samt vatten till gatan.

Söndag kväll 2100 var så allt igenfyllt och det som återstår är täcklisten för isodrän, grus på den samt dagvatten. Stenkistan är klar och väntar bara på rören för dagvattnet. Planen var att bli klar till söndag men då berget ville vara ca 25-30cm från grunden på sina ställen så blev det lite jobb med bilmaskinen innan vår skopa på 35cm kom ned till sulan.

Måste vara väl vara ngn form av rekord? Mer info kommer.;)
 
Bara utomhusarbete senaste dagarna.... har kört grus/sand från garageinfarten till baksidan av huset där jag tänkt lägga lite plattor för en alternativ uteplats varma dagar. Det blev en kulle på garageuppfarten i vinter så framänden på bilen skrapade i när jag skulle backa ut ur garaget. Därför har jag skottat bort grus för att få en mindre brant uppfart och så behövdes gruset också som sagt till plattläggning! Sen har jag krattat och rensat gången från ogräs.
 
tapatserat ett rum i källare
 
Klar med altanen, tog en vecka (kvällstid) att helt själv få ihop detta...
 
  • ALTANNNN.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Idag var en stor dag för mig. :)

Har dragit alla rör och allt annat som behövdes för att få snurr på vattenprylarna, så idag kunde jag släppa på vattnet överallt och allt har hållit tätt.

Så nu har jag dusch, toa och tvättställ + vattenutkast på baksidan av huset.
Tvättmaskinen kommer till veckan.

Jag har bott utan allt detta sedan april förra året så detta känns otroligt kul! :) :) :)
 
  • DSCN1061.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
snyggt jobbat.
duschat upp allt varmvatten ännu? :)
 
Daniel78 skrev:
snyggt jobbat.
duschat upp allt varmvatten ännu? :)
Ha, ja jag firade framgången med en lång varm dusch tills varmvattnet mycket riktigt tog slut ja. :)

Hade dock varmvattenberedaren på mycket låg temp, men har ställt upp den nu. d^_^b
 
Idag har jag kopplat in tvättmaskinen och varit och köpt lite prylar att hänga tvätten i samt monterat detta.
Detta är nog första gången jag gillar att höra en tvättmaskin. :)


Nu ska jag fira med "lite" godis. :cool:
 
  • DSC00119.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Målat lite idag....
 
Monterat dimmer till badrumsbelysningen, monterat PAX Passad Multi i samma badrum och bytt vägguttag i sonens sovrum! Bra att ha lite inomhusprojekt på vänt när vädret är på vrångsidan! ;-)
 
Bytt en glödlampa i fönsterbelysningen :)
 
Benny_o_Lina skrev:
Bytt en glödlampa i fönsterbelysningen :)
Verkar lagom ansträngande!! :)

Själv har jag byggt klart det sista på staketet o oljat in det. Insåg samtidigt att jag inte orkar måla 3 ggr så staketet får vara trärent. Man måste ju vara noggrannare med färgen än med oljan om man ska få bra finish. Det ska bara sitta uppe några år för att förhindra att kid/sen springer ut på gatan, sen åker det ner iaf!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.