9 462 läst · 8 svar
9k läst
8 svar
Altangolv i kompositmaterial?
Var på villamässan i Malmö idag och hittade minst tre ställen som hade altangolv i nåt kompositmaterial. uteplatsen.se hade som var snygg men jag vet inte exakt vad materialet bestod av. sedan fanns denna som bestod av plast och furu http://tra.greenplank.eu/ och sen nån annan som bestod av bambu och plast.
Hade egentligen tänkt trätrall men den ovan först nämnda var riktigt schysst. fast dyr. är det någon som vet nåt om desa golvtyper?
Hade egentligen tänkt trätrall men den ovan först nämnda var riktigt schysst. fast dyr. är det någon som vet nåt om desa golvtyper?
Se govadeck.com Enligt rykten börjar det snart säljas i Sverige. Ska tydligen till skillnad från de andra vara helt utan träfibibrer inblandat och kan monteras direkt i vatten, tom saltvatten.
Planken är också massiva till skillnad från billigare alternativ så de är väldigt solida. Har sett dessa i offentliga miljöer i Tyskland och de såldes där för ca 900:- / m2.
Planken är också massiva till skillnad från billigare alternativ så de är väldigt solida. Har sett dessa i offentliga miljöer i Tyskland och de såldes där för ca 900:- / m2.
Medlem
· Västra Götaland
· 766 inlägg
900 kr/kvm... för det priset kan du väl nästan lägga TEAK....
900 :-/kvm mm då är ni helt ute och cyklar.
Jag håller på just nu och tar in offerter från olika ställen och samtliga
ligger i spannet 500-570:-/m2 inkl fästelement.
Jag håller på just nu och tar in offerter från olika ställen och samtliga
ligger i spannet 500-570:-/m2 inkl fästelement.