374 631 läst · 634 svar
375k läst
634 svar
Vårt första hus, ett rött med vita knutar anno 1909 *totalrenovering*
Älskade orginalet, försök att hålla det lite så, som sagt var biblioteket riktigt mysigt..
Även om dagarna när man kunde ta sig ann en god bok i lugn och ro är över, iaf för er ett tag framöver
MVH/
Även om dagarna när man kunde ta sig ann en god bok i lugn och ro är över, iaf för er ett tag framöver
MVH/
Självbyggare
· Stockholm
· 2 695 inlägg
tyvärr inget vatten, utan ena grannens tak huset ligger i tungelsta
bibloteketet är numera vårat sovrum.
roade mig igår med att tapetsera för första gången i mitt liv (satt upp vävtapet innan, men inte mönsterpassad tapet) helt plötsligt kändes rummet mycket mer färdigt
bibloteketet är numera vårat sovrum.
roade mig igår med att tapetsera för första gången i mitt liv (satt upp vävtapet innan, men inte mönsterpassad tapet) helt plötsligt kändes rummet mycket mer färdigt
Självbyggare
· Stockholm
· 2 695 inlägg
gav mig på att tapetsera för första gången i går. valde mönsterpassad då man inte ska fega bara för att man inte gjort något tidigare
tapetserade även luckan för kopplingspunten till badrummet i morse
tapetserade även luckan för kopplingspunten till badrummet i morse
Administrator
· Skåne
· 7 845 inlägg
Fint! Jag tycker att tapeten passar perfekt i det huset.
Självbyggare
· Stockholm
· 2 695 inlägg
fick precis samtal från snickaren att nu är hela taket isolerat, bara, råspont, papp o läkt kvar på ena sidan sedan börjar de med att lägga upp teglet (jobbar borta delar av denna vecka så kan inte vara med tyvärr)
Självbyggare
· Stockholm
· 2 695 inlägg
nu är snickarna nästan klara, det som är kvar är att sätta upp snörasskydd, de borde komma nästa vecka. sedan kan de sista pannorna komma upp samt börja titta på nya fönster då de som satt i är lite för små pga takhöjningen.
kan även säga att man märker att värmen i huset blivit bättre (plus att det blivit varmare ute)
idag blir det att städa lite samt börja tillverka en stolpe som ska vara i köket (mitt i köksön), vitmåla den samt sedan sätta upp smidda krokar/spikar för förvaring på den
sedan blir det att röja på tomten, börjar komma fram byggsopor från snön nu
kan även säga att man märker att värmen i huset blivit bättre (plus att det blivit varmare ute)
idag blir det att städa lite samt börja tillverka en stolpe som ska vara i köket (mitt i köksön), vitmåla den samt sedan sätta upp smidda krokar/spikar för förvaring på den
sedan blir det att röja på tomten, börjar komma fram byggsopor från snön nu
Självbyggare
· Stockholm
· 2 695 inlägg
läääänge sedan en uppdatering... detta har hänt...
taket är klart (förutom några små plattor som ska kapas till runt skorsten och takkupor)
återanvände så många pannor vi kunde o kompleterade med några lika gamla
taket är klart (förutom några små plattor som ska kapas till runt skorsten och takkupor)
återanvände så många pannor vi kunde o kompleterade med några lika gamla
Självbyggare
· Stockholm
· 2 695 inlägg
fixat stolpen o köksön o boxen runt limträbalken (där väggen var tidigare)
ska vitmålas sedan är det klart.
eldat lite byggsopor samt grenar efter vårstädning....
hittade en samling konstiga gropar i "gräsmattan"....
måste ju gräva o se vad det var...
en gång med ölandssten...
ska vitmålas sedan är det klart.
eldat lite byggsopor samt grenar efter vårstädning....
hittade en samling konstiga gropar i "gräsmattan"....
måste ju gräva o se vad det var...
en gång med ölandssten...
Självbyggare
· Stockholm
· 2 695 inlägg
bytt ytterdörr...
lagt golv i hallen när dörren var monterad.
målat en vända i matkällaren aka "Fritzel källaren"
lagt golv i hallen när dörren var monterad.
målat en vända i matkällaren aka "Fritzel källaren"