Letar en skylt i ett par mm tjock plast med text
och kanske en bild på hund

Varning
Lösgående vakthund (eller liknande)

1415-303012_sv.jpg

I de flesta djuraffärer som jag har varit inne i finns det liknande skyltar. De flesta affärer har även klistermärken på olika hundraser så att du kan komplettera med den hundrasen som finns på tomten.
Svärmor har skyltar med texten "Varning för hunden" och "Varning för lösspringande hund".
Själv har jag en skylt med instruktioner om att ligga stilla tills hjälp kommer om hunden anfaller och vad vi som ägare är skyldiga att göra om hunden anfaller men att vi är villiga att betala det för att skydda våran egendom.
Så mitt tips blir att bege dig till närmaste djuraffär för att kolla in deras sortiment! :)

Jag såg igår på Djurmagazinet i Rotebro att de har såna skyltar i olika storlekar. Det är den största djuraffär jag har varit i hittills. Sortimentet är imponerande.

Veckans syftningsfel? Det var en av de roligaste rubrikerna på länge.

mexitegel skrev:
Veckans syftningsfel? Det var en av de roligaste rubrikerna på länge.
Jag skrattade högt jag. :)

Dalbotös skrev:
Jag skrattade högt jag. :)
+ 1

Dito

Den här kanske kan funka...

• nast013.jpg
Jobbade i Oslo för ett tag sedan, såg jag en skylt : Varning för hunden, fast enbart skriven på polska. :p

P
p.lundgren skrev:
Har inte handlat själv, men [länk] kanske kan vara något.
Runt 400kr för en enkel plastskylt med text. Behöver 3st.
Nja så kul ska vi inte ha :)
Men tack för tipset.

Föredetta grannhuset har en skylt på sin grind med en klisterdekal på någon Pinscher-historia, sån där ettrig grythundliknande som säger "Jag tar mig från ytterdörren till grinden på 1,2 sekunder, hur snabb är du?" :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.