I de flesta djuraffärer som jag har varit inne i finns det liknande skyltar. De flesta affärer har även klistermärken på olika hundraser så att du kan komplettera med den hundrasen som finns på tomten.
Svärmor har skyltar med texten "Varning för hunden" och "Varning för lösspringande hund".
Själv har jag en skylt med instruktioner om att ligga stilla tills hjälp kommer om hunden anfaller och vad vi som ägare är skyldiga att göra om hunden anfaller men att vi är villiga att betala det för att skydda våran egendom.
Så mitt tips blir att bege dig till närmaste djuraffär för att kolla in deras sortiment!
Svärmor har skyltar med texten "Varning för hunden" och "Varning för lösspringande hund".
Själv har jag en skylt med instruktioner om att ligga stilla tills hjälp kommer om hunden anfaller och vad vi som ägare är skyldiga att göra om hunden anfaller men att vi är villiga att betala det för att skydda våran egendom.
Så mitt tips blir att bege dig till närmaste djuraffär för att kolla in deras sortiment!
Jag såg igår på Djurmagazinet i Rotebro att de har såna skyltar i olika storlekar. Det är den största djuraffär jag har varit i hittills. Sortimentet är imponerande.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 075 inlägg
Dito
P
p.lundgren
Husägare
· Värmlänning vilse i Storstockholm
· 750 inlägg
p.lundgren
Husägare
- Värmlänning vilse i Storstockholm
- 750 inlägg
Har inte handlat själv, men http://skyltmax.se/skyltar/varning-för-hunden-skyltar kanske kan vara något.
Föredetta grannhuset har en skylt på sin grind med en klisterdekal på någon Pinscher-historia, sån där ettrig grythundliknande som säger "Jag tar mig från ytterdörren till grinden på 1,2 sekunder, hur snabb är du?"