Vi har nu haft pool i tre år

Kan bara hålla med nimajneb, bland det bästa jag gjort.

Vi värmer med solpaneler och haft badbart från mitten slutet maj till mitten slutet september ( inte i år då det blev kallt tidigt) med badbart menar vi över 22-23 grader (Nyköpingstrakten)

Arbetet med poolen får man ställa i relation till att packa in familjen i bilen och köra till stranden i vårt fall blir det försumbart.
Å då har vi inte robot

Att man sedan kan slänga sig i direkt efter att ha klippt gräset eller så är "priceless"

Säkerhet, lättare att hålla koll på ungarna på 4*8 meter än vid vilken badplats som helst, dessutom mycket lägre risk för "fula gubbar" ( mig undantaget)

Detta har gjort att barnen fått bada när de velat och inte när vi haft tid

Kemikalier kostar som sagt litegrann men känns nästan försumbart

Som nimajneb påpekat så skulle vi ha valt trappa idag samt ngn typ av smart täckning med motor eller så
Se även till att skaffa en solvärmd utedusch så slipper ni tömma varmvatten beredaren när ungarna skall duschas av före/efter badning

Längtar till Maj

Suck Swemax, var du tvungen att väcka upp denna tråd nu..... Vilken ångestlängtan jag får till maj.:rolleyes:

Har dock noterat att all snö på plåtarna har smält bort o trädäcket runt om är i det närmaste isfritt...d^_^b

Kanske kan majvärmen komma redan i april iår:wow:

Milkshaken
Nimajneb skrev:
Har dock noterat att all snö på plåtarna har smält bort o trädäcket runt om är i det närmaste isfritt...d^_^b

Kanske kan majvärmen komma redan i april iår:wow:
Nimajneb: "Håll käften"...;) *Obs smileyn*
Så här ser det ut hos oss nu.....:(
Vi längtar oxå för fullt.....

har varit sugen på pool några år..men gått över nu...nästan
men varför bara bygga pool till ungarna....och sitta bredvid o dricka öl...
kanske mysigt en stund....snart är dom tonåringar och vill inte vara hemma..
sen flyttar dom o skaffar egna barn..
då ska dom dumpa av barnbarnen hos oss..så dom ska bada här....nää tack....
åker hellre utomlands då....så man slipper vara barnvakt...

Varför inte sitta i poolen o dricka en pilsner?

Milkshaken
ja jag håller med nimajneb, sitt i poolen du med.... Jag har t.o.m tillverkat en barvagn, där har jag kyl, ismaskin, glas-ställ,
högtalare, som jag kopplar till lapen..... osv....
Men tycker du inte om att bada ska du såklart inte ha någon pool.....

Milkshaken skrev:
ja jag håller med nimajneb, sitt i poolen du med.... Jag har t.o.m tillverkat en barvagn, där har jag kyl, ismaskin, glas-ställ,
högtalare, som jag kopplar till lapen..... osv....
Men tycker du inte om att bada ska du såklart inte ha någon pool.....
Flyter den åxå...fjärrstyrd??? Om inte så har i ett gemensamt sommarprojekt:D

Milkshaken
hehe,, nej tyvärr inte.... Den håller ställningarna uppe på pooldeck...:) vill ju inte heller bada med laptopen liksom...:) men jag förstår poängen...:)

har just köpt en pool jag med! 10 x 5 metr och 1.50 djup blev det. Klasik C tak blev det med. Stäälde ett krav till familjen: Inget tak, ingen pool.. Nu ska jag ta reda på hur jag skall få den riktigt i marken. Betongplatta eller paddad yta.. Lutar åt paddad yta, det kan jag göra själv. Eftersom det bara är sand och åter sand 30 meter ner så går nog paddningsmodellen bra..

makadam varianten funkar karanterat kanonbra.

F
Hur gör man med poolen på vintern, låter man vattnet vara kvar och frysa eller "drar man bottenpluggen"?

Tror att många poolägare har en lätt förskönad beskrivning av hur lite underhåll det är och hur mycket dom använder poolen. Jag är ganska medveten om att det är mer underhåll än jag räknar med, kostar mer och kommer att användas mindre än jag tänkt mig och troligtvis inte är värdehöjande. En pool är ju fö förhållandevis enkel att komplettera med så avsaknaden av en pool borde inte skrämma bort spekulanter som har pool högt på önskelistan. Tyvärr känner jag mig själv allt för väl och skulle trots det vilja ha en pool men det skall vara med tak och solvärme, då inbillar jag mig att driftskostnaderna blir låga och underhållsinsatsen minimal.

tror inte en pool ökar värdet, snarare tvärt om! Jag bygger en pool för att jag vill njuta de få dagar som det är fint väder. Renoverar/bygger om huset för att sälja det, den dan den sorgen kan man säga.

Vi har byggt en utomhuspool med skjutbar tak på. Via värmeväxlare värmer vi upp poolen. Tack vare taket har vi badat varje dag fr o m mitten av maj t o m mitten av oktober 2010.
Vi badade oavsett om det regnade, blåste eller var kallt ute. Taket håller inte bara skräpet borta men håller dessutom värmen kvar så att även på natten var poolvattnet badbar utan att värmeväxlaren användes. Var det soligt ute kunde temperaturen under taket närma sig 40 grader vilket gjorde att vattnet inte behövdes värma upp. Bifogar bilder på poolen med och utan tak[

Att vi skaffade pool var det bästa vi har gjort förutom att den firma som byggde poolen var kass så att allt slutade med tvist i rätten.
Så välj bra byggföretag och skaffa pool.:rolleyes:

• med pooltak på.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • pooltaket bortskjutet.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
fsn skrev:
Hur gör man med poolen på vintern, låter man vattnet vara kvar och frysa eller "drar man bottenpluggen"?

Tror att många poolägare har en lätt förskönad beskrivning av hur lite underhåll det är och hur mycket dom använder poolen. Jag är ganska medveten om att det är mer underhåll än jag räknar med, kostar mer och kommer att användas mindre än jag tänkt mig och troligtvis inte är värdehöjande. En pool är ju fö förhållandevis enkel att komplettera med så avsaknaden av en pool borde inte skrämma bort spekulanter som har pool högt på önskelistan. Tyvärr känner jag mig själv allt för väl och skulle trots det vilja ha en pool men det skall vara med tak och solvärme, då inbillar jag mig att driftskostnaderna blir låga och underhållsinsatsen minimal.
Vattnet står kvar. Dina övriga funderingar finns besvarade tidigare i tråden.

Jag skulle gärna ha pool, har fått en offert ifrån poolkungen.
Valde en 3x6m med solfångare och diverse rostfri detaljer och poolskydd som man kan gå på.
Offerten hamnade på 99.000kr sedan tillkommer ca 30.000kr för arbete samt trädeck runt om.

Vi skall ta och diskutera här hemma om hur vi skall göra.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.