Liknar de som vi hade i den BRF som jag bodde i innan. Vid stambytet så fick vi betala extra för asbestsaneringen av rörböjarna. Vet inte om det var asbest i dem, men jag skulle tro det eftersom att de (Skanska) var ute och tittade flera gånger innan. Så jag TROR att det finns en risk för asbest i din isolering, men då bara i böjarna!
Däremot (och det här har diskuterats i en annan tråd på forumet med olika åsikter) så om det är ett fåtal böjar och du gör det i din egen källare så hade jag blött ner isoleringen rejält, på med munskydd och sen rivit försiktigt. Avfallet hade jag lagt i en separat säck och sen kört med avfallet till sopstationen och där lämnat i det för korrekt omhändertagande!
Om det är större mängder så skulle jag nog inte gett mig på det själv!
Däremot (och det här har diskuterats i en annan tråd på forumet med olika åsikter) så om det är ett fåtal böjar och du gör det i din egen källare så hade jag blött ner isoleringen rejält, på med munskydd och sen rivit försiktigt. Avfallet hade jag lagt i en separat säck och sen kört med avfallet till sopstationen och där lämnat i det för korrekt omhändertagande!
Om det är större mängder så skulle jag nog inte gett mig på det själv!