Jag har sett en massa hus här (i Skövde) byggda av JB-villan. Vad är det för några? Någon som vet?

Tror det är nån byggare i Falköping. Dom har byggt en hel del här i Lidköping också...

kan det vara dessa ?
sökte på eniro

J-B:s Försäljnings AB
Lierg. 8, 521 40 FALKÖPING 0515-100 07
Mobiltfn 0739-80 33 44
Produkter
Modulhus, Monteringsfärdiga hus, Prefabricerade hus, småhus, Trähus, Villor

Jo, jag hittade dem också på eniro, men jag tänkte om någon vet hur de är att jobba med. Har de bra hus? Hur ligger de i pris osv... Men det är ju så lätt att tänka mer än vad man skriver ::)

Vi har precis skrivit kontrakt med JB Villan på ett enplanshus i etage (50 cm nedsänkning). Huset är T-format med garaget i ena vinkeln.

Boytan är på 160 kvm och garage/förråd ca 40 kvm. Totalpriset med hus/garage ger ca 9.000 kr/kvm. Garaget har golvvärme och är lika isolerat som huset.
Med tomt, bygglov, anslutning, trädgård, postlåda etc blir totalen ca 11.000 kr/kvm.

JB Villan är väldigt flexibla att ha att göra med. Vi ägnade hela sommaren att leta efter ett passande kataloghus utan lyckas. Då ritade vi ett eget enplanshus som JB Villan räknade på. Bra pris och flexibla som sagt.

Inflyttning till sommaren 2006. Snart har även vi en hammock!

Tack, vet du ifall JB har någon hemsida?

Hej!
Vad är det för storlek på detta företag, hur bygger de är det lösvirke somär aktuellt för dig? Var någonstans "planterar" du ditt hus?

drjoshua: :D

Totalpriset på 9000kr/kvm, är det nyckelfärdigt då?
Med komplett kök, badrum, tapeter & golv?
Låter ju verkligen oerhört intressant!
Ingen hemsida?

MVH Tobbe

Först: JB Villan har ingen hemsida. Därför kan de hålla huspriserna nere. ;)

Sedan: Företaget ligger utanför Falköping och de tillverkar väggsektioner inomhus som de grundmålar och sedan sätter upp. "Inredning" av ytterväggar, tak och innerväggar snickras på plats. De har ett antal frilansande snickare som bygger åt dem. Duktigt folk har jag hört. Hur många de är i företaget vet jag inte men de sätter upp ca 30 hus om året.

Efter det: Mitt totalpris på 9000 kr/kvm är med hus, garage, kök, kaklade badrum, tapeter och trägolv. You name it.

Jag är ingen husexpert och kan inte allt om detta företag. Ring till dem vet jag!

Jag vet bara att efter många telefonsamtal med olika husföretag, dyra som billiga, så känns detta till sist helt rätt. Att andra husföretag inte ens kan kosta på sig lite trevligt bemötande är för mig en gåta. Jag trodde att alla husföretag ville sälja, just det, hus.

Hej alla.

Såg att ni pratade om JB villan.
Har precis flyttat in i ett JB hus i Skara.
Kan starkt rekommendera denna husleverantör.
Flexibel och väldigt prisvärd.
Har väldigt duktiga hantverkare.

Tag kontakt med Jan-Bertil (JB)

J-B:s Försäljnings AB
Lierg. 8, 521 40 FALKÖPING 0515-100 07
Mobiltfn 0739-80 33 44

Vart i Skaraborg är det du bygger???

Om du frågar mig så är det i Falköping som vi tänker bygga vårt hus.

• huset_001.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
---> drjoshua. Tack för svaret!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.