Hej håller på med en renovering av kåken och har kommit till den delen som har varit garage för men nu är denna uppdelad i två avdelningar, del 1 är pannrum och tvättstuga med klinkat golv sedan del 2 som fortfarande är orört.
Tanken med detta utrymme är att det skall bli data gässtrum med en eventuell bar.
Problemmet jag önskar få hjälp med är golvet. Det är nu en oisolerad gjuten platta som släpper igenom en del fukt.
Vill att det inte skall bli för kalla golv. Och klinkning är ute ur bilden inte ens med golvvärme.(för dyrt)
Så tips på vad jag kan använda som mellanlager. Det jag vill lägga som golv är laminat eller parkett.
Har en idé frigolit med en 19mm spånplatta sedan laminat. Hmmm nu när jag skriver detta så upptäcker jag attt den kanske inte är så bra, vet ej hur frigoliten stoppar fuktvandringen upp till spånplattan????

http://www.nivellsystem.se/sv/
detta funderar jag på i min groventré (i ett år nu) men det verkar vara en lösning
som är hållbar för framtiden .Har samma problem som du fast tidigare ägare
har lagt plast mot betongen reglat upp direkt mot betong isolerat (gullfiber) mellan reglarna
sedan spån och laminat denna lösning är iskall :(

Redigerat:
Löven4ever skrev:
[länk]
detta funderar jag på i min groventré (i ett år nu) men det verkar vara en lösning
som är hållbar för framtiden .Har samma problem som du fast tidigare ägare
har lagt plast mot betongen reglat upp direkt mot betong isolerat (gullfiber) mellan reglarna
sedan spån och laminat denna lösning är iskall :(
Ja den har också varit med men kan säga att jag var och kollade ett mivellgolv när vi hade den andra kåken och varma golv vet jag inte men det beror ju på hur det sätts in.Med ventilation och tillskottsvärme så kanske det kan fungera..
För här skall det ju hållas en jämn temperatur inte för stora differenser.Då har man ju en fuktpåverkan.

Jag tror att denna lösning ändå är bättre pga fukten .
den varmaste lösningen är säkert din första idé som jag
själv varit inne på men då måste man ändå lufta plattan
på något vis .sen är det ju ganska dyrt men man kan säkert
göra en egen variant ...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.