2 950 läst · 8 svar
3k läst
8 svar
Makita 1016 l
Jag har 1016L sedan nån månad tillbaks och är nu otroligt nöjd.
Inte så att jag kan ge något expertutlåtande direkt, men precis som i ditt fall tyckte vi att kapexen kändes lite väl dyr.
Vi gick från billig ÖB modell så steget var ändå gigantiskt...
Sedan är väl smaken som baken när det kommer till utformning på handtag mm, men för mig är det horisontella handtagets fattning helt rätt.
Finns en hel del recensioner i amerikanske forum osv att läsa, sök på LS1016L bara så får du säkerligen upp en hel del. Jämförs inte sällan med just Kapex...
Inte så att jag kan ge något expertutlåtande direkt, men precis som i ditt fall tyckte vi att kapexen kändes lite väl dyr.
Vi gick från billig ÖB modell så steget var ändå gigantiskt...
Sedan är väl smaken som baken när det kommer till utformning på handtag mm, men för mig är det horisontella handtagets fattning helt rätt.
Finns en hel del recensioner i amerikanske forum osv att läsa, sök på LS1016L bara så får du säkerligen upp en hel del. Jämförs inte sällan med just Kapex...
Jo, jag fick ju min första såg utbytt av Makita. Den smällde till och sprack i klinghöljet.kula14 skrev:
Men det måste varit ett måndagsexemplar och är knappast någonting du behöver oroa dig för. Den här har fungerat precis som den ska.
d^_^b
Jag köpte min från Toolab, men i paketet med sågbord.
Blir så lycklig när vi ska såga !!
Liknande trådar
-
Tips på gersåg - Makita, DeWalt eller Bosch?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Gersåg sågdjup 95x95mm Makita LS1016 / LS1018
Skillnad mellan Makita LS1016L och LS1018L?
Makita LS 1016 L
Makita LS1013L ersatt med LS1016L ???
Verktyg, Maskiner & Fordon